کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام تسلیت سران قوا به عزاداران بروجنی

29 مهر 1391 ساعت 19:27

جمعه شب اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر بروجنی که از اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی بازمی‌گشتند، به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اتوبوس دچار سانحه شد که طی آن 26 تن از دانش‌آموزان کشته و 18 نفر مجروح شدند.


به گزارش جهان، در همین راستا،‌ رییس‌جمهور در پیامی، جان‌باختن 26 دانش‌آموز دختر شهرستان بروجن استان کهگیلویه و بویراحمد در پی سانحه تصادف اتوبوس کاروان راهیان نور را تسلیت گفت.
 
متن پیام محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است:
 
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
خبر تأسف‌بار و تألم برانگیز سانحه تصادف کاروان راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری که منجر به پرواز ملکوتی جمعی از عزیزترین دانش‌آموزان دختر شهرستان بروجن گردید، بر قلوب آحاد ملت ایران جراحتی عمیق بر جای نهاد.
 
بی‌تردید این نهال‌های نورسیده که در راه بازگشت که سرزمین ایثار و شهادت جان شیرین خود را از دست دادند، اجری بزرگ در نزد حضرت حق دارند.
 
اینجانب صمیمانه مصیبت وارده را که حقیقتاً کلام در شرح آلام آن قاصر است تسلیت عرض نموده و برای خانواده‌های معزز این گل‌های باغ مرضیه اطهر(س) و جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی کشور عرض رحمان و همجواری با شهیدان والامقام را از خداوند منان مسألت دارم.»
 
همچنین آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، ضمن اعلام تسلیت به بازماندگان این سانحه رییس کل دادگستری استان‌ خوزستان را مأمور رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر بروجنی (اردوی راهیان نور) کرد.
 
متن کامل دستور رییس قوه قضاییه به شرح ذیل است:
 
«رییس کل محترم دادگستری استان خوزستان؛
 
حادثه رانندگی منجر به درگذشت 26 نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر از آینده سازان ایران اسلامی موجب تأسف و تأثر گردید. به این وسیله با تسلیت درگذشت این عزیزان به خانواده‌های داغدار و جهت پیشگیری از این قبیل حوادث دلخراش لازم است دادگستری کل استان خوزستان نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه جانگداز، اقدام و پیگیری‌های قضایی لازم را به سرعت به عمل آورده و نتیجه به اطلاع اینجانب برسد.
 
بدیهی است با توجه به وقوع حوادث مشابه و آمار دور از انتظار تصادفات رانندگی که متاسفانه سالیانه منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز می‌شود، باید اقدامات عاجل و مناسب به منظور کاهش تصادفات از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت گیرد.
 
ان‌شاءالله با سرعت و دقت در رسیدگی به این حادثه جانگداز از وقوع و تکرار حوادث مشابه پیشگیری شود». 

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پیامی سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن را تسلیت گفت.
 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی  سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن را تسلیت گفت.
 
متن پیام بدین شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل جمعی از دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های شهرستان بروجن که به‌عنوان کاروان راهیان نور و در راه بازگشت بازدید از مناطق عملیاتی به‌وقوع پیوست و باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از این عزیزان شد موجب تاسف و تاثر گردید.
با توجه به ابعاد این سانحه مصیبت‌بار ضرورت دارد دلایل وقوع این تصادف مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن اعلام شود و در صورت هرگونه قصور در این امر با عاملان آن برخورد قانونی صورت پذیرد.
اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این مصیبت به پیشگاه ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار کشته‌شدگان و طلب شفای عاجل مجروحان برای روح پاک درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئله می‌کنم.
علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی


کد مطلب: 250691

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/250691/پیام-تسلیت-سران-قوا-عزاداران-بروجنی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com