کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باهوش ترین حیوانات دنیا

5 بهمن 1391 ساعت 18:30

محققان دریافته اند که برخی از حیوانات دارای هوش بیشتری نسبت به سایر حیوانات هستند.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا، پاپ ساینس ، بر اساس نتایج تحقیقات گوسفند، نهنگ، کلاغ، خوک،‌ دلفین، فیل، موش، سگ، طوطی و شامپانزده از جمله حیواناتی هستند که نسبت به سایر حیوانات باهوش ترند.

 
** گوسفند
 
گوسفندان به دنباله روی بدون فکر معروف هستند، ولی مطالعات نشان داده است که آنها در واقع بسیار باهوش هستند. آنها چهره ها را بازشناخته و به یاد می سپارند و می توانند احساسات را درک کنند و واکنش نشان دهند. آنها به آموزش هم واکنش نشان می دهند.   

** نهنگ
 نهنگ ها از طریق آوازی پیچیده ارتباط برقرار می کنند. آنها به صورت گروهی زندگی می کنند و مغز بعضی از انواع نهنگ ها شبیه به مغز انسان است.  
 
** کلاغ 
کلاغ ها در زمره باهوش ترین گونه های پرندگان هستند. بعضی از انواع کلاغ ها می توانند ابزارهایی بسازند و از آنها استفاده کنند.
 
** خوک
 خوک ها خیلی سریع یاد می گیرند و نشانه هایی از ادراک را از خود نشان می دهند. محققان به خوک ها یاد داده اند که چگونه از آینه برای یافتن مکان ظرف غذا استفاده کنند.  
 
** دلفین 
پس از انسان، دلفین ها باهوش ترین موجودات روی زمین هستند. آنها خودآگاهی دارند و در گروه های اجتماعی زندگی می کنند و با سوت و صداهایی که شبیه آن است ، ارتباط برقرار می کنند.
 
** فیل
 فیل های آفریقایی و آسیایی مغزهای بسیار پیچیده ای دارند و این نشان دهنده هوش آنهاست. فیل ها عاطفی و نوع دوست هستند و مردگان خود را دفن می کنند. حتی می توانند خود را در آینه بشناسند، کاری که بسیار از حیوانات نمی توانند انجام دهند. 

** موش
 موش ها خیلی سریع یاد می گیرند و آموزش دادن به آنها آسان است. آنها توانایی حل مساله را نیز دارند. 
 
** سگ 
سگ ها بسیار اجتماعی و آموزش پذیر هستند. آنها از انسان راهنمایی می گیرند و زبان و رفتار ما را درک می کنند.
 
 
** طوطی
 طوطی ها به تقلید کلمات معروفند. ولی به نظر می رسد بعضی از طوطی ها معنای آنچه را می گویند ، درک می کنند و از کلمات در جملاتی ساده استفاده می کنند. آنها همچنین می توانند از ابزار استفاده کنند و پازل ها را حل کنند. 
 
** شامپانزه
 
شامپانزه ها ابزار می سازند و از آن استفاده می کنند. آنها در سازه های اجتماعی پیچیده زندگی و در شکار همکاری می کنند. نحوه برقراری ارتباط آنها بسیار شبیه به ارتباط غیرکلامی انسان است.


کد مطلب: 268197

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/268197/باهوش-ترین-حیوانات-دنیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com