کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همسر احمدی نژاد با سوزان مبارک دیدار داشته است!؟+ عکس

19 بهمن 1389 ساعت 13:23

اگر چنین خبر کذبی در سايتي كه یکی از نزديك ترين پايگاه های اطلاع رساني به دولت و به همین دلیل منبع موثقی در این باره محسوب مي شود منتشر شده است، چرا معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور درهمان تاریخ نسبت به آن حساسیت و واکنشی نشان نداده و آن را تکذیب یا اصلاح ننموده است تا این خبر، مرجع انتشار در رسانه های دیگر و مورد استناد سایرین قرار نگیرد



به گزارش سرویس سیاسی جهان، پس از پخش برنامه" دیروز، امروز، فردا» با حضور  دکتر رجایی فر و حسین شیخ الاسلام، رجایی فر در بخشی از برنامه به دیدار همسر دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران با «سوزان مبارک» همسر حسنی مبارک اشاره و از این سفر انتقاد کرد.

به دنبال اظهارات رجائی فر، معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور از سوی دولت تکذیبیه ای صادر و در آن خاطر نشان کرد: «در پی پخش اظهارات یکی از میهمانان برنامه زنده تلویزیونی "دیروز امروز فردا" در خصوص ملاقات همسر رییس جمهور اسلامی ایران با همسر رییس جمهور مصر اعلام می‌دارد همسر محترمه رییس جمهور هیچگونه ملاقاتی با همسر رییس جمهور مصر نداشته و مطالب یاد شده کذب محض می‌باشد. انتظار می‌رود رسانه ملی در انعکاس مطالب مرتبط با ریاست محترم جمهور دقت و ملاحظه بیشتری مبذول دارد.» 

لحظاتی پیش رجائی فر، با ارسال نامه ای حاوی دفاعیات و تصاویر مربوط به این دیدار،  خواستار رفع ابهامات و پاسخ به این تکذیبیه گردید.

وی در نامه ارسالی به جهان با تأکید دوباره بر دیدار همسران رؤسای جمهوری ایران و مصر می نویسد: «استناد اينجانب به خبري بود كه در پايگاه اطلاع رساني رجانيوز (سايت نزديك به دولت) در تاريخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ منتشر شده و درآن عكسي نيز با عنوان « ديدار اعظم السادات فراحی با سوزان مبارك همسر رییس جمهور مصر» درج شده بود. تا ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۸۹ این عکس خبری با همان زیرنویس قبلی در سایت رجا قرار داشت که تصویر صفحه خبر نیز موجود است. بدیهی است اینجانب مسؤولیتی در قبال صحت یا سقم خبر نقل شده ندارم. 

متأسفانه پس از اين كه افرادی از طریق غیررسمی از منبع خبر اطلاع کسب کردند، بلافاصله در عملي غيرحرفه اي و غیراخلاقی قبل از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه اقدام به تغییر زيرنويس عكس مذكور شد. 

حال جاي طرح این نکات است كه:
۱) اگر چنین خبر کذبی در سايتي كه یکی از نزديك ترين پايگاه های اطلاع رساني به دولت و به همین دلیل منبع موثقی در این باره محسوب مي شود منتشر شده است، چرا معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور درهمان تاریخ نسبت به آن حساسیت و واکنشی نشان نداده و آن را تکذیب یا اصلاح ننموده است تا این خبر، مرجع انتشار در رسانه های دیگر و مورد استناد سایرین قرار نگیرد؛ کما این که هم اکنون در بعضی از وبلاگ های علاقه مندان رییس جمهور عین خبر با همین عکس و زیرنویس درج شده که تصاویر برخی از آنان نیز در دست است. 

۲) چنانچه چنین غفلتی صورت گرفته، مخاطبان خصوصاً پس از گذشت ۴۴۸ روز از انتشار خبر و عدم تکذیب آن، مسؤولیتی در استفاده و نقل آن ندارند و این سایت منبع است که باید به سهل انگاری خود اذعان نموده و مسؤولیت عدم صحت خبر و آثار ناشی از آن را به عهده بگیرد. 

۳) با توجه به دو اشتباه اولیه، اشتباه سوم را مرتکب شدن دور از عقل و انصاف می باشد که ترتیبی داده شود که در یک اقدام ناپسند، با این انگیزه که استناد به منبع غیر ممکن شود، در اصل خبر به نوعی جعل صورت گیرد. از آنجا که با توجه به امکانات کنونی انکار واقعیت و فریب افکار ممکن نیست، انتظار دارم هم معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور از ایراد اتهام اظهارات کذب به این جانب و هم منبع انتشار خبر، بابت اقدامات نسنجیده بعدی خود عذرخواهی نمایند.» 

      
        

          

            
     

در هر صورت جا دارد این نکته هم مورد توجه قرار گیرد که حتی اگر چنین دیداری هم صورت پذیرفته بود، در آن شرایط که تعاملات حداقلی با دولت مصر برای ادامه رایزنی ها جهت کمک به مردم غزه مورد نیاز به نظر می رسید، چنین کاری چندان هم دارای اشکال نمی بود؛ حال آنکه اصل این دیدار از اساس با نشانه های موجود، مورد تردید جدی است.
_______________________________________________
مطالب مرتبط:
گزارش خبرگزاری دولت از دستاوردهای سفر احمدی نژاد به ایتالیا


کد مطلب: 156254

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/156254/همسر-احمدی-نژاد-سوزان-مبارک-دیدار-داشته-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com