کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا احمدی نژاد تعمداً التهاب آفرینی می کند؟

5 مرداد 1388 ساعت 10:32

در هر حال این اقدامات احمدی نژاد را چه تعمدی و چه ناشی از اشتباه محاسبات و یا هر عنوان دیگری بنامیم ،بی تردید همه و همه نشانگر بدسلیقگی سیاسی و برآمده از اشتباه محض و متأسفانه بعضاً جبران ناپذیر رئیس جمهور است.



به گزارش جهان ،اقدامات شتاب زده و خلق الساعه آقای احمدی نژاد در چند روز اخیر بویژه موضوع مقاومت و تعلل در مقابل حکم ولایی عزل مشایی، انتصاب مشایی به عنوان مسئول دفتر رئیس جمهور، انتصاب کردان بعنوان بازرس ویژه رئیس جمهور، عزل چند وزیر کابینه و برخورد لفظی با چند نفر از اطرافیان خود باعث بروز هیجانات و التهاب سیاسی در سطح جامعه گردیده است.

با توجه به عواقب و پیامدهای برخی از این تصمیمات و فضای ناخوشایند ناشی از این تصمیمات که افکار عمومی و حتی بدنه مدیریتی نظام را دچار دل نگرانی و تشویش کرده است این سوال مطرح می شود که آیا احمدی نژاد نوعی التهاب آفرینی تعمدی را در دستور کار خود قرار داده است ؟و اگرچنین است  از این اقدامات چه بهره برداریهایی را مد نظر قرار داده است.در عین حال این پرسش هم مطرح است که آیا این اقدامات ناشی از اشتباه در محاسبه است و یا برآمده از عدم درک سریع و به موقع سیر وقایع و تحولات کشور؟

پرسش اساسی تر نیز این است که چنین حرکاتی از سوی رئیس جمهور در این مقطع که به فرموده مقام معظم رهبری آرامش بخشی و وحدت آفرینی باید شاخصه رفتار همه مدیران و مسولان کشور باشد چه ضرورتی داشته است؟آیا رئیس جمهور در التهاب آفرین و هزینه زا بودن چنین اقداماتی تردیدی داشته و دارد؟

در یک نگاه حجم و نوع تصمیمات احمدی نژاد مبین آن است که بشدت تحت فشار قرار دارد و به تعبیری به اعصاب خود مسلط نیست که به نظر می رسد آرامش بخشی به رئیس جمهور و کم نمودن بار کاری و فشارهای وارد شده به ایشان از جهات مختلف باید مد نظرقرار گیرد.

در هر حال این اقدامات احمدی نژاد را چه تعمدی و چه ناشی از اشتباه محاسبات و یا هر عنوان دیگری بنامیم ،بی تردید همه و همه نشانگر بدسلیقگی سیاسی و برآمده از اشتباه محض و متأسفانه بعضاً جبران ناپذیری رئیس جمهور است.

ماجرا زمانی تأسف انگیز تر جلوه می کند که عنوان نماییم که اگر احمدی نژاد سریعاً و به موقع حکم ولایی در خصوص عزل مشایی را بدون هیچ گونه تعلل و مقاومتی می پذیرفت بی تردید شاهد هیچ یک از این ماجراها نبودیم و دولت سربلند و پیروز همچنان مسیر رو به رشد و تعالی را طی می کرد و درگیر حواشی و هزینه های این چنینی برای خود و متأسفانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی شد.

پیش از این ماجراها به رئیس جمهور بارها از سوی دلسوزان  نظام تذکر داده شده بود که اگر در جبران اشتباه اسفناک و بی حرمتی ناخواسته شان اقدام نکنند رویارویی هواداران و نیروهای حامی ایشان که در وحله اول عاشق نظام و انقلابند دور از ذهن نخواهد بود و می بایست مدبرانه از این قضایا جلوگیری کند.

حوادث چند روز اخیر نشان داد که رئیس جمهور توجهی به این تذکرات دلسوزانه نداشته و آن را جدی نگرفته است. خروج برخی از وزرا از کابینه و اعتراضات گسترده برخی نهادها و مسولان از جمله نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان از همین واقعیت و تعلق و علاقه شدید مردم و نیروهای انقلاب به رهبری و ولایت فقیه است که آن را با هیچ متاع دنیایی عوض نخواهند کرد.

در هر حال احمدی نژاد همچنان که شریعتمداری در سرمقاله جنجالی روز شنبه خود به آن اشاره کرد با دو ویژگی برجسته ولایت پذیری و قانون گرایی در میان مردم شناخته شده است، از این رو لازم است با جبران برخی تصمیمات اشتباه و بدون فوت وقت اعتماد زایی و اعتماد بخشی در جامعه و اطرافیان و نیروها و طرفداران خود به این ناآرامی ناشی از محاسبه اشتباه پایان داده، و با اعتقاد راسح به اسلام و قانون اساسی و ولایت مداری محض ،به خدمات ارزنده و سازنده خود به انقلاب و مردم مسلمان ایران ادامه دهد.


کد مطلب: 58541

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/58541/آیا-احمدی-نژاد-تعمدا-التهاب-آفرینی-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com