کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور کشورمان از نگاه العربیه؛

احمدی نژاد "رابین هود" ایران است

3 مرداد 1388 ساعت 10:50

او با راستگویی خود به ویژه درباره مسائل جهانی، توانست خود را به فردی محبوب، به ویژه در سطح خاورمیانه تبدیل کند. البته "احمدی نژاد" و "جرج بوش" شباهت زیادی به یکدیگر دارند زیرا هر دو در سخنان خود لحنی شدید و هجومی دارند.


به گزارش سرویس بین الملل "جهان"، شبکه خبری العربیه شب گذشته مستندی تحت عنوان "زندگینامه محمود احمدی نژاد" پخش کرد و در آن به بررسی مراحل مختلف زندگی رئیس جمهور کشورمان پرداخت.

اما نکته قابل توجه در این مستند این بود که اولاً در آن سعی شده بود که "احمدی نژاد" را فردی خشونت طلب نشان دهد و ثانیاً در بخش های مختلف آن از چهره های ضدانقلابی همچون "علی نوری زاده" نیز استفاده کرده بود.

این مستند یک ساعتی با چنین عباراتی آغاز شد: حرف‌های "احمدی نژاد" همیشه خشم غرب را برانگیخته است. او همان کسی است که موضوع هولوکاست را در سازمان ملل بیان کرد و خشم جهانیان را علیه کشورش برانگیخت. به نظر می رسد او دستور دهنده بازداشت 12 ملوان انگلیسی در آب‌های خیلج فارس بود زیرا در نهایت به آنان کادو داد و آنان را راهی انگلیس کرد.

این مستند در ادامه ضمن اعتراف به پیروزی چهار سال پیش "احمدی نژاد" به دلیل ساده زیستی، از زبان "علی نوری زاده" گفت: "احمدی نژاد" با کمک به فقرا و ساده زیستی به "رابین هود" ایران تبدیل شده ا ست.

این مستند در ادامه به برخی از خصوصیات فردی "احمدی نژاد" پرداخت و گفت: او از کودکی عاشق فوتبال بوده و صدای خوبی داشت، چه برای خوانندگی و چه برای قرائت قرآن کریم. او از جوانان مومن دوران انقلاب به شمار می رود. البته او نتوانست مانند بسیاری از جوانان انقلابی، در همان جوانی به پست های دولتی بالایی دست یابد اما با شرکت در جلسات هفتگی رهبر انقلاب اسلامی ایران (حضرت آیت الله خامنه‌ای) توانست با بسیاری از بزرگان نظام دوست شود و خود را به آنان نزدیک کند و کم‌کم به قدرت برسد.

این مستند در ادامه افزود: او پیش از ریاست جمهوری، به رغم محبوبیت بسیار کم توانست شهردار تهران شود و در آن مدتی که در این پست خدمت می کرد خدمات زیادی ارائه داد. او در نهایت توانست با کمک دوستان سپاهی خود و نیز انتقاد شدید از دولتمردان ثروتمند و رقبای خود، در انتخابات پیروز شود. او با راستگویی خود به ویژه درباره مسائل جهانی، توانست خود را به فردی محبوب، به ویژه در سطح خاورمیانه تبدیل کند. البته "احمدی نژاد" و "جرج بوش" شباهت زیادی به یکدیگر دارند زیرا هر دو در سخنان خود لحنی شدید و هجومی دارند.

در ادامه این مستند "علی نوری زاده" ضمن مورد تمسخر قرار دادن موضوع "هاله نور" گفت: "احمدی نژاد" به بیشتر وعده هایی که پیش از ریاست جمهوری خود داد عمل نکرد.

العربیه مستند خود را با این جمله به پایان رساند: سخنان "احمدی نژاد" می تواند موجب بروز جنگی میان ایران و آمریکا شود که جهان را نابود خواهد کرد.


کد مطلب: 58207

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/58207/احمدی-نژاد-رابین-هود-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com