کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واعظی: از احمدی نژاد متشکرم

26 بهمن 1392 ساعت 15:47

منصور واعظی در مراسم تودیع خود، وضعیت مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی را عالی توصیف کرد و از محمود احمدی‌نژاد تشکر کرد.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، منصور واعظی - دبیرکل پیشین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی - در آیین تودیع خود با اشاره به حضور عباس شیبانی در مراسم گفت: هشت سال گذشت و من از این دوره راضی هستم. البته تجارب جدیدی برای من حاصل شد و اگر یک عمر مجدد داشتم شاید بهتر مدیریت می‌کردم. اما در مجموع توانستیم در این هشت سال گام‌هایی در شورای فرهنگ عمومی و نهاد کتابخانه‌های عمومی برداریم.

او درباره شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: در دوره جدید کار با یک مبنای تئوریک جدید شروع شد و تلاش کردیم گفتمان جدیدی در حوزه علوم اجتماعی عرضه کنیم. در دوره هشت‌ساله اخیر توانستیم در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مدیریت فرهنگی جدیدی تدوین کنیم. یکی از محصولات این کار طراحی شاخص‌های فرهنگ عمومی بود و این‌که این شاخص‌ها در موج‌های مختلف به نتیجه رسیدند. در این مدت در پنج موج، وضعیت فرهنگ عمومی را سنجش کردیم. در ۱۵ موج وضعیت حجاب و عفاف بررسی شد و در دو موج وضعیت گذران وقت سنجیده شد. این کار نمونه ایرانی و خارجی نداشت و حاصل این مجموعه در ۱۹۷ جلد کتاب منتشر شد.

واعظی سپس گفت: من از سال ۸۶ یعنی دو سال بعد از آغاز دولت نهم مسؤولیت نهاد را بر عهده گرفتم. در طول این بیش از شش سال به جایی رسیده‌ایم که امروز نهاد یک سازمان بابرنامه است و تا سال ۱۴۰۴ به روشنی مشخص است که چه می‌خواهد بکند و برنامه‌های آن به تصویب هیأت امنای نهاد رسیده است. اصول این برنامه نیز تحت عنوان «نهضت مطالعه مفید» به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که نهاد یک ساختار با نیروی انسانی متخصص است، گفت: میانگین تحصیل در نهاد ۱۵.۹ سال است، یعنی یک دهم مانده که به میانگین لیسانس برسد. زمانی که من مسؤولیت را تحویل گرفتم این شاخص ۱۲.۵ سال بود. نهاد از نظر سطح دانش در حال حاضر در صف اول همه دستگاه‌ها قرار دارد.

او همچنین عنوان کرد: امروز وضعیت مالی در نهاد عالی است و این ناشی از حمایت و توجه مسؤولان بوده است. آقای احمدی‌نژاد همیشه از بودجه ما حمایت خاصی می‌کرد و مجلسی‌ها هم به آن اضافه می‌کردند، غیر از امسال که دولت چیزی به بودجه نهاد اضافه نکرد، اما مجلس ۲۰ میلیارد تومان به آن افزود و امروز بودجه نهاد به بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است. نهاد تنها دستگاهی بود که در این شش - هفت سال مورد حمایت جدی دولت و مجلس بود.

واعظی ادامه داد: سال گذشته ما جشن دوبرابر شدن شاخص‌های کتاب‌خوانی را برگزار کردیم. اما تجارب این سال‌های بیانگر این واقعیت است که کتاب‌داران، کارشناسان و مدیران نهاد تجلی عینی فرهنگ «ما می‌توانیم» هستند که دست‌یابی به آن‌چه را پیش از ما در یک قرن حاصل شده بود، در شش سال ممکن کردند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: آقای احمدی‌نژاد وعده داده بودند که ۱۰۰هزار تومان به حقوق کتاب‌داران اضافه شود که این پرداخت دو سال انجام شد، اما بعد رها شد. از آقای جنتی می‌خواهم از آقای روحانی وعده بگیرند که ایشان هم ۱۰۰ هزار تومان به حقوق کتاب‌داران اضافه کنند.

واعظی در ادامه متنی خواند و در بخش‌هایی از آن از کارکنان نهاد، محمود احمدی‌نژاد (رییس دولت‌های نهم و دهم)، علی لاریجانی (رییس مجلس) و وزیران ارشاد دولت‌های احمدی‌نژاد سپاسگزاری کرد.


کد مطلب: 344034

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/344034/واعظی-احمدی-نژاد-متشکرم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com