جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هرساعت‌چندکودک‌آمریکایی‌قربانی می‌شود؟

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 341140
تحقیقات محققین دانشگاه ییل آمریکا نشان داده است که در سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۰ هزار کودک آمریکایی هدف گلوله قرار گرفته و کشته یا مجروح شده‌اند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته‌اند نشان می‌دهند بیش از ۱۰ هزار فرد زیر ۱۸ سال در سال ۲۰۰۹ هدف گلوله قرار گرفته‌اند. یک سوم از این افراد کشته شده‌اند.

در حالی که کودکان اغلب به صورت اتفاقی هدف تیراندازی قرار می‌گیرند، نوجوانان قربانی حملات جنایی با تسلیحات گرم می‌شوند.

تحقیقاتی که توسط محققین دانشکده پزشکی دانشگاه ییل آمریکا صورت گرفته و در ژورنال علمی معتبر "بیماری‌های کودکان" به چاپ رسیده این آمار را بر اساس گزارش‌های بیمارستانی درباره کودکانی که در سال ۲۰۰۹ به دلیل حملات با سلاح سرد بستری شده بودند، ارائه کرده است.

یافته‌های این تحقیقات بسیار هشدار دهنده بودند. در سال ۲۰۰۹، ۷۳۹۱ کودک و فرد بالغ (۸۹ درصد از آنها مذکر بودند) بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان بستری شدند. در سال ۲۰۰۸، این رقم بالغ بر ۶۴۹۶ مورد بستری بود. از این میان ۴۵۳ نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

در این تحقیقات همچنین اعلام شده است که در سال ۲۰۰۹، در حدود ۳ هزار کودک دیگر آمریکایی در محل وقوع حادثه کشته شده و یا قبل از اینکه به بیمارستان برسند جان خود را از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *