شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آغاز بکار معلمان فقط با امضای سوگندنامه

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 341078
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از نهایی شدن مصوبه سوگندنامه معلمان در آخرین جلسه این شورا خبر داد و گفت: آغاز به اشتغال و کار معلمی تمامی معلمان جدیدالورود از مهر ۹۳ منوط به امضای سوگندنامه معلمی خواهد بود.
به گزارش جهان، مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش موظف است قبل ازآغاز هر سال تحصیلی برای نیروهای جدیدالورود به ویژه دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و مراکز تربیت معلم طی مراسمی باشکوه، زمینه ادای سوگندنامه معلمی را برگزار کند.

وی افزود: این مصوبه از مهر ۹۳ لازم‌الاجراست و بر اساس آن ابلاغ حکم معلمی و اشتغال به کار معلمان منوط به ادای سوگندنامه و امضای آن است.

نوید ادهم ادامه داد: بر اساس این مصوبه و سوگندنامه که برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش مصوب شده است، معلمان از نظر قانونی و اخلاقی متعهد می‌شوند تمام توان و ظرفیت خود را بر اجرای مطلوب مسؤلیت معلمی، دانش‌افزایی خود، شناخت رشد و استعدادهای دانش‌آموزان، حفظ اطلاعات و راز دانش‌آموزان، پرورش انسان‌های شجاع، فکور و با اخلاق ایفای نقش کرده و همچنین عشق به ایران، وطن‌ دوستی، عشق به اسلام، انقلاب و آرمان‌های آن را تقویت کرده و از هر رفتار یا اتفاقی که به خدشه‌دار شدن جایگاه معلم در اجتماع منجر می‌شود، خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *