سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

طرح بهزیستی برای کمک مالی به معتادان

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 339609
رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه درمان ترک اعتیاد با عنوان "یاری برگ" به معتادان نیازمند خبر داد و گفت: معتادان نیازمندی که قصد درمان اعتیاد را داشته باشند با تشخیص مددکاران سازمان بهزیستی کمک هزینه‌ای جهت درمان و رفع مشکلات معیشتی دریافت خواهند کرد.
به گزارش جهان، همایون هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: یاری برگ در گذشته نیز وجود داشته و این مسئله در کشورهای پیشرفته برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد انجام می‌شود و به این معناست که هر معتاد نیازمندی که بخواهد پروسه درمان ترک اعتیادش را طی کند به تشخیص و تایید مددکاران سازمان بهزیستی کمک هزینه‌ای برای رفع مشکلات معیشتی و هزینه‌های درمانی دریافت خواهد کرد.

وی در مورد میزان مبلغ یاری برگ‌ها افزود: این مسئله به شیوه درمان ترک اعتیاد و نیز تشخیص مددکار اجتماعی سازمان و همچنین نسبت به میزان نیازمند بودن معتاد بستگی دارد.

ریس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سال گذشته به معتادان بهبود یافته‌ای که دو سال از مدت ترک اعتیادشان می‌گذشت وام اشتغال پرداخت کرده‌ایم، افزود: مسئله معیشتی معتادان باید مورد توجه قرار بگیرد به همین منظور سال گذشته به میزان پنج درصد از منابع اشتغال خودمان را به مسئله اشتغال معتادان بهبود یافته‌ای که دو سال از زمان ترکشان می‌گذرد، اختصاص دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *