سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

میزان مبادلات تجاری ایران و چین

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 339086
سفیر چین در ایران گفت: در سال ۲۰۱۳ با افزایش ۳.۵ درصدی تجارت بین دو کشور نسبت به سال ۲۰۱۲ روبرو بودیم که میزان تبادلات تجاری به بیش ۳۱ میلیارد دلار رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یاهونگ یانگ در نشست با تجار و بازرگانان گیلانی اظهار کرد: چین خواستار گسترش روابط اقتصادی با ایران است.

وی هدف از سفر به گیلان را آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی این استان و به ویژه منطقه آزاد انزلی برشمرد و افزود: امروز بام مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نشست داریم و از مجتمع کاسپین و شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی بازدید می‌کنیم.

سفیر چین در ایران، با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران چینی در گیلان و به ویژه انزلی، گفت: مشکلی برای گسترش روابط اقتصادی و حضور سرمایه‌گذاران چینی در گیلان نداریم.

یاهونگ یانگ، تصریح کرد: ایران جزو کشورهای مطرح در تعاملات بین المللی چین و از شرکای تجاری این کشور بوده و در سال ۲۰۱۳ با افزایش ۳.۵ درصدی تجارت بین دو کشور نسبت به سال ۲۰۱۲ بودیم که میزان تبادلات تجاری به بیش ۳۱ میلیارد دلار رسید.

وی تأکید کرد: چین علاقمند برقراری ارتباط با تجار و فعالان اقتصادی در ایران است و مشکلی در این راه نداریم و سفارت چین در ایران آماده همکاری با تجار گیلانی است.

سفیر چین در ایران فعال شدن اتاق‌های بازرگانی را از روش های مهم در توسعه روابط اقتصادی دانست و گفت: حضور سرمایه‌گذاران چینی در گیلان افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، سفیر چین در ایران بعد از ظهر امروز به انزلی سفر می‌کند، بیش‌ترین حضور و سرمایه‌گذاری تجار چینی مربوط به منطقه ازاد انزلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *