کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آماده‌ام با حزب‌الله دولت تشکیل دهم

2 بهمن 1392 ساعت 10:26

سعد الحریری اعلام کرد که حاضر است دولتی با حضور حزب‌الله لبنان تشکیل دهد که این مساله بر خلاف موضع اخیر وی به شمار می‌آید که خواهان تشکیل دولتی بدون حضور حزب‌الله شده بود.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سعد الحریری نخست‌وزیر سابق لبنان در مصاحبه با روزنامه "المستقبل" اظهار کرد: من موافقم که حزب‌الله در دولت جدید لبنان حضور داشته باشد اما بدون حق وتو یعنی تعداد وزیران حزب‌الله کم‌تر باشد تا اجازه مانع تراشی در تصمیم‌گیری‌های دولت را نداشته باشند.

پیشتر گروه ۱۴ مارس که سعد الحریری یکی از شخصیت‌های برجسته آن به شمار می‌آید مخالفت خود را با مشارکت حزب‌الله در دولت جدید اعلام کرده و مدعی شد که حزب‌الله در ترور محمد شطح، وزیر اقتصاد سابق لبنان و مشاور الحریری دست داشته است.

سعد الحریری عنوان داشت: محمد شطح کشته شد اما ۱۰۰ محمد شطح دیگر وجود دارد. رفیق الحریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان کشته شد اما همه ما رفیق الحریری هستیم. ما ۹ سال است که هدف ترور قرار داریم و منتظر ماندیم و جنگیدیم اما آیا باز هم می‌توان اجازه داد که لبنان در آتش بسوزد.

وی در ادامه افزود: من می‌توانستم موضعی را اتخاذ کنم که از محبوبیت برخوردار شوم اما من این موضع را با توجه به منافع لبنان و نه منافع سیاسی خودم اتخاذ کردم.

این مقام لبنانی همچنین خاطرنشان کرد که بر روی مساله مشارکت حزب‌الله در درگیری‌های سوریه سرپوش نمی‌گذارد و خواهان اتخاذ سیاست بی‌طرفانه از سوی کشورش در خصوص درگیری‌های سوریه است.

سعد الحریری همچنین مدعی شد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در خصوص مساله ترور رفیق الحریری به عنوان یکی از متهمان به حساب بیاید.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما در لبنان بشار اسد است. ما روزی را خواهیم دید که وی از قدرت کنار رفته است و همه ما به لبنان باز می‌گردیم.


کد مطلب: 339054

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/339054/آماده-ام-حزب-الله-دولت-تشکیل-دهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com