جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تاثیر نورخورشید بر کاهش فشارخون

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 339048
در حالی که پزشکان تاکید دارند تماس طولانی‌مدت با نور خورشید سرطان‌زا است نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که برخی از تشعشعات خورشیدی در کاهش فشارخون موثرند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، گروهی از پزشکان انگلیسی در یک مطالعه آزمایشگاهی جدید چندین شرکت‌کننده را در معرض اشعه فرابنفش A قرار دادند و پس از مدتی مشاهده شد که رگ‌های خونی این افراد منبسط شده و فشارخون آنان کاهش یافته است. عارضه فشارخون بالا بیماری‌های قلبی - عروقی کشنده‌ همچون نارسایی قلبی و سکته مغزی را به همراه دارد.

«مارتین فیلیچ»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه سوتامپتون گفت: تعدادی از فاکتورهای خطرزای فشارخون بالا همچون استعمال سیگار، بی‌تحرکی و مصرف مواد خوراکی حاوی سدیم بالا به خوبی شناخته شده‌اند اما نور خورشید و فوائد بالقوه آن برای فشارخون پیش از این مورد توجه نبوده است.

هرچند هنوز دقیقا مشخص نیست که قرار گرفتن در معرض نور خورشید چگونه به کاهش فشارخون کمک می‌کند اما پزشکان معتقدند ترکیب نیتریک اکسید و دیگر ترکیبات شیمیایی موجود در تشعشعات خورشیدی این تاثیر مفید را برجای می‌گذارند.

 نیتریک اکسید در تنظیم فشارخون نقش مهمی دارد. همچنین سلول‌های موجود در جداره داخلی رگ‌های خونی برای منبسط شدن و آرام کردن رگ‌ها این ترکیب را تولید می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *