جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

A و AB کمیاب‌ترین گروه‌های خونی

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 338707
مدیر پایگاه انتقال خون استان ایلام گفت: گروه‌های خونی منفی از قبیل «B»،«O » ،«A » و « AB » در مقایسه با دیگر گروه‌های خونی کمیاب هستند که در این میان گروه‌های «A » و «AB» از همه کمیاب‌تر هستند.
به گزارش جهان، دکتر مجید زینلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۹ ماهه‌ی سال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد خون‌گیری در سطح استان انجام شد که این میزان خون گرفته شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه واحدهای خونی گرفته شده در سطح استان پاسخگوی نیازهای مصرفی بیماران استان است، افزود: حدود ۲۸۰۰ واحد خون در ۹ ماهه‌ی سال به استان‌های هم‌جوار ارسال شده است.

مدیر پایگاه انتقال خون استان ایلام ادامه داد: ۵۲ درصد اهداکنندگان خون در سطح استان اهداکنندگان مستمر هستند که سالی ۲ بار برای اهدا خون به پایگاه‌های استان مراجعه می‌کنند.

زینلی با اشاره به اینکه در مجموع ۸ درصد اهداکنندگان خون در سطح استان را بانوان تشکیل می‌دهند ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌ها، میزان مشارکت مردم برای اهداء خون، احیای زندگی یشتر شود.

وی در تشریح فرآورده‌هایی که از واحدهای خونی دریافتی از اهداکنندگان دریافت می‌شود، خاطر نشان کرد: گلبول‌های قرمز فشرده شده، پلاکت، پلاسما و خون فیلتر شده از فرآورده‌های دریافتی از اهداءکنندگان است.

مدیر پایگاه انتقال خون استان ایلام از رشد ۷ درصدی اهداء خون در این استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه‌ی سال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد خون‌گیری در سطح استان انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *