شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۲۵۰ایرانی درزندان های جمهوری آذربایجان

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 338495
سید محسن مولائی مسوول امور کنسولی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان در آستانه میلاد رسول گرامی اسلام با زندانیان ایرانی محبوس در بند شماره هفت باکو ملاقات کرد.
به گزارش جهان، مولایی در گفت و گو با ایرنا به دیدار روز گذشته خود با جمعی از ایرانیان زندانی در ندامتگاه شماره هفت باکو اشاره کرد و اظهار داشت: در ادامه سرکشی های دوره ای که برای آگاهی از وضعیت هموطنان زندانی در جمهوری آذربایجان داریم ، با ایرانیان زندانی در ندامتگاه شماه هفت باکو ملاقات کردم و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شدم .

وی با ابراز رضایت از وضعیت عمومی زندانیان ایرانی گفت : درخواست اصلی این زندانیان، انتقال به زندانهای کشورمان است که سفارت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را در دست پیگیری دارد.

مولایی افزود: در بازدیدی که از قسمت های مختلف زندان به اتفاق رییس این ندامتگاه داشتیم ، مسایل و مشکلات ایرانیان محبوس در حضور خود آنها مطرح شد و رییس زندان قول مساعد داد به مشکلات آنان رسیدگی کند.

به گفته مسوول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ، در حال حاضر حدود ۲۵۰ ایرانی در زندانهای مختلف جمهوری آذربایجان نگهداری می شوند.

مولائی با اشاره به اینکه اکثر زندانیان ایرانی به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر بازداشت و زندانی شده اند، افزود: قوانین و مقررات جزایی جمهوری آذربایجان در رابطه با حمل و نگهداری مقادیر جزئی مواد مخدر ، حتی داروهای آرامبخش بسیار شدید و سختگیرانه است ، لذا در این باره اطلاع رسانی مناسب به هموطنانی که قصد عزیمت به این کشور را دارند ، ضروری است.

آخرین بار تعداد ۳۳ نفر از ایرانیان محبوس در زندانهای جمهوری آذربایجان در اوایل اسفند ۱۳۹۱ در چارچوب همکاری های قضایی ایران و جمهوری آذربایجان و با هماهنگی سفارت کشورمان در باکو به ایران منتقل شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *