کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدراعظم سابق آلمان:

آمریکایی‌ها به حقوق بشر پایبند نیستند

22 دی 1392 ساعت 15:35

صدر اعظم سابق آلمان حقوق بشر را یک اختراع غربی دانسته و در عین حال گفت که خود آمریکایی‌ها به قوانین حقوق بشر پایبند نیستند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "هلموت اشمیدت" صدر اعظم سابق آلمان در بخشی از گفتگو با نشریه "دی سایت"، گفت که یک سیاست خارجی نباید به ارزش ها مربوط شود بلکه باید در جهت صلح جهت دهی شود.

وی با تاکید بر اینکه شورش ها و انقلاب ها از زمان قبل از میلاد مسیح هم وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت گفت: به همین دلیل جهت دهی به سمت صلح بسیار مهم تر از جهت دهی به سمت قوانینی است که دائما در حال تغییر است. حقوق بشر یک اختراع غربی است که در اصل ابتدا در پایان قرن هجدهم در قانون اساسی آمریکایی تنظیم شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که اما آمریکایی ها خودشان به قوانین حقوق بشر پایبند نبودند.

اشمیدت در بخش دیگری از این مطلب مداخله غرب در دیگر کشورها را چه درباره ایران یا عراق یا چین و هر کشوری خطا دانسته و گفت که سخنان و نسخه های غربی در پیشرفت این کشورها هیچ نقشی ندارند.

صدر اعظم سابق آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که من موافق سیاست هایی هستم که نه بر مبنای توهم و خیال بلکه بر مبنای واقعیت است.

وی در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه من نگرانی های جزئی درباره سیاست داخلی آلمان دارم و با مثبت ارزیابی کردن تشکیل ائتلاف بزرگ در کشورش در عین حال گفت که اما من می دانم که شرایط ما آلمانی ها در طولانی مدت خوب نخواهد بود وقتی که شرایط دیگر کشورهای اروپایی بد پیش رود. اتحادیه اروپا در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی افزود: با توجه به روند رو به کاهش اهمیت سیاسی و اقتصادی همه کشورهای اروپایی این اتحادیه به جسارت و قدرت سازمان های خود نیاز دارد و در این راستا باید دولت ائتلافی آلمان نقش ایفا کند.

وی در ادامه انتخاب "اورزولا فون در لاین" را به عنوان اولین وزیر دفاع زن در کشورش غافلگیر کننده ارزیابی کرده و گفت که این مسئولیت ساده ای نیست چرا که ارتش آلمان در یک حالت وحشتناک آشفتگی قراردارد.


کد مطلب: 337020

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/337020/آمریکایی-ها-حقوق-بشر-پایبند-نیستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com