جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

روحانی پیگیررانت۶۵۰ میلیون یورویی است

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 336869
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: در قضیه رانت ۶۵۰ میلیون یورویی رئیس‌جمهور شخصا پیگیر موضوع شد و به آقای جهانگیری دستور پیگیری آن را داد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص رانت صورت گرفته در وزارت صنعت و معدن اظهار داشت: کارشناسان اصطلاحی به نام اقتصاد بیمار، تک‌محصولی و وابستگی شدید به نفت دارند که معتقدند گرفتاری‌های زیادی را برای کشور بوجود می‌آورد.
 
وی افزود: گاهی هدایت و نظارت دولت آن‌گونه که باید و شاید نمی‌تواند صورت گیرد. بنابراین باید فکر اساسی کرد تا اقتصاد از حالت تک‌محصولی بودن نجات یابد و دولت حالت حاکمیتی پیدا کند، نه تصدی‌گری تا از وقوع چنین مشکلاتی پیشگیری شود.
 
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت روحانی حقیقتا بنا را برای حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی گذاشته است و شدیدا به دنبال این است که اقتصاد را از واردات انحصاری وضعیت موجود نجات دهد تا مشارکت و توازن در آن بوجود آید، تصریح کرد:‌ منتهی ممکن است حوادث و قراردادهایی از قبل رخ دهد. البته ممکن است توافقاتی جدید صورت گیرد، اما باید تلاش کنیم که یک نفر اصطلاحا سلطان‌شکر، سلطان ذرت، سلطان روغن و امثال اینها نشود و همه آنهایی که استعداد دارند در یک رقابت سالم وارد کار شوند.
 
اکرمی اضافه کرد: در این زمینه مجلس شورای اسلامی و دولت باید نظارت خود را قوی‌تر کنند تا مشکلاتی از این دست بوجود نیاید. البته در اتفاق اخیر رئیس‌جمهور شخصا پیگیر موضوع شدند و به آقای جهانگیری دستور پیگیری آن را دادند.
 
وی با بیان اینکه همانگونه که آقای نعمت‌زاده مطرح کردند بحث 650 میلیون یورویی فقط مربوط به وزارت صنعت نیست و بانک مرکزی در جریان آن قرار داشته، تصریح کرد: پس از آنکه گزارش مربوطه را آقای روحانی دریافت کردند دستور پیگیری را صادر کردند و آقای جانگیری آن را دنبال می‌کنند و امیدوارم پیگیر‌ی‌ها به نتیجه مطلوب برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...
خیلی باحال بود.
مردم از خنده