جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تظاهرات در مقابل کاخ سفید

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 336860
صدها نفر از فعالان ضد جنگ در دوازدهمین سالگرد ورود اولین زندانی متهم به فعالیت تروریستی به زندان گوانتانامو، عصر روز گذشته در مقابل کاخ سفید دست به تظاهرات زدند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از راشاتودی نوشت: دیروز شنبه دوازدهمین سالگرد ورود اولین زندانیان متهم به فعالیت های تروریستی به گوانتانامو بود. این افراد در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۲ به این زندان منتقل شده بودند. در دوازدهمین سالگرد این رخداد فعالان حقوق بشر آمریکایی با برپایی تظاهراتی در مقابل کاخ سفید خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند.

زندان گوانتانامو در حالی هنوز به فعالیت ادامه می دهد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی وعده تعطیلی آن را داده بود اما با وجود گذشت پنج سال از ریاست جمهوری اوباما، وی هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

به گزارش رسانه های محلی آمریکا، بیش از یکصد فعال حقوق بشر روز گذشته در مقابل کاخ سفید خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۷۷۹ نفر در گوانتانامو زندانی شده اند که از بین آنها فقط ۱۷نفر به طور واقعی محکوم شده اند. در سال های گذشته اعلام می شد که با وجود تلاش آمریکا برای انتقال زندانیان گوانتانامو به مکان های دیگر هنوز بیش از ۱۰۰ زندانی در این محل حضور دارند.

در سال گذشته میلادی، اغلب زندانیان حاضر در گوانتانامو، در پی اهانت نظامیان آمریکایی به قرآن، دست به اعتصاب غذای طولانی مدت زدند که ارتش آمریکا مجبور شد برای جلوگیری از مرگ این زندانیان به زور به آنها غذا بخوراند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *