پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مستند زندگی محسن رفیق‌دوست

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 336654
تصویربرداری مجموعه مستند «ما نیز روزگاری» که در سری جدید خود به سراغ خاطرات «محسن رفیق‌دوست» از زبان خودش رفته است، به پایان رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حاجعلی محمدی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه در گفت‌وگو با فارس گفت: در این مستند که در ۴۱ قسمت آماده پخش می‌شود خاطرات کودکی تا نوجوانی، فعالیت‌های سیاسی، مبارزه‌های انقلابی و فعالیت‌های این چهره شناخته شده سیاسی کشور در سال‌های انقلاب، از زبان خودش تصویر می‌شود.

این مستندساز گفت: در سری جدید «ما نیز روزگاری» توجه بیشتری به صحنه‌های بازسازی شده است. ضمن این که آقای رفیق دوست خاطرات منحصر بفردی از تاریخ انقلاب و بخصوص آشنایی با معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی دارد که تاکنون بیان نشده است.

محمدی افزود: «ما نیز روزگاری» در سری بعد خود به سراغ زندگی مهدی غیوران می‌رود که به همراه همسرش (طاهره سجادی ) توسط ساواک دستگیر و تحت شکنجه های شدید قرار گرفت. وی بر اثر شکنجه ۴ ماه در حال اغما بوده و مدتی فلج شد. وی از یاران محمدعلی رجائی بوده است و پس از شهید رجایی با نزدیک به ۷ سال اسارت یکی از فداکارترین یاران انقلاب لقب گرفته که زمان زیادی را تحت اسارت و شکنجه بوده است.

وی از حمیدرضا طاهری به عنوان تصویربردار، منصور شهباززاده صدابردار و آرمین احمدعلی‌خان به عنوان نورپرداز «ما نیز روزگاری» نام برد و از آماده شدن قسمت اول این مجموعه برای اوایل بهمن ماه و پخش شبانه آن خبر داد.

«ما نیز روزگاری» با هدف ثبت خاطرات شفاهی شخصیت‌های برجسته انقلاب در شبکه مستند سیما تولید می‌شود. در سری قبلی این مجموعه در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای روایتی متفاوت از زندگی عزت الله مطهری به تصویر کشیده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *