شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نجات نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 336254
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.
به گزارش جهان، دریاداردوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: صبح امروز ۱۲ فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می شوند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروهها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده و در پی انهدام قایقهای آنها نیستند در خصوص صدمات احتمالی اظهارداشت: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شده اند.

گفتنی است تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مستمر در خلیج عدن به کرات با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری ها اجازه کوچکترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد ۲۱۲ پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *