جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آخرین مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌آزاد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 336169
فرایند ثبت نام در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه مرکز آزمون این دانشگاه، آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ثبت نام كارشناسي پيوسته و ناپيوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در سامانه مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org آغاز شد و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، گفت: داوطلبان كارشناسي پيوسته ۱۰ رشته/محل و كارشناسي ناپيوسته يك رشته و حداكثر ۱۰ محل دانشگاهي را مي توانند انتخاب و در سايت مركز آزمون ثبت كنند.

وی افزود: داوطلبان مقطع كارشناسي پيوسته بايد انتخاب هاي خود را از يك مجموعه آموزشي يا از يك نظام آموزشي انجام دهند به عبارت ديگر ۱۰ انتخاب داوطلبان باید از سيستم پاره وقت يا تمام وقت باشد، به اين معني كه امكان انتخاب از تمام وقت و پاره وقت وجود ندارد.

به گفته اقبالی، داوطلبان در نظر داشته باشند در صورت تمايل براي ثبت نام در بيشتر از يك نظام يا مجموعه آموزشي، مي توانند با تهيه كارت هاي اعتباري بيشتر در دو نظام آموزشي يا چند مجموعه آموزشي ثبت نام كنند. براي ثبت نام داوطلبان هيچ محدوديتي به لحاظ مدرك ديپلم متوسطه آنها وجود ندارد و هر داوطلب مي تواند از هريك از مجموعه هاي آموزشي بر اساس علاقه انتخاب رشته و ثبت نام كند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اينكه پذيرش دانشجوي بدون آزمون بر اساس معدل كتبي دیپلم داوطلبان صورت می گیرد، در صورتی که دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد؛ همچنین ضرایب مربوط به اصلاح معدل داوطلبان با دیپلم های مختلف و برای شرکت در گروه های آموزشی مختلف در دفترچه راهنماي ثبت نام منتشر شده است.

اقبالي در مورد زمان اعلام نتايج دوره كارشناسي بدون آزمون، گفت: نتايج دوره كارشناسي پيوسته و ناپيوسته بدون آزمون در هفته اول بهمن ماه اعلام خواهد شد.

جزئیات پذیرش کاردانی پیوسته و ناپیوسته

ثبت نام بدون آزمون رشته هاي كارداني پيوسته و ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامي نیز در سامانه مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org آغاز شد.

به گفته ناصر اقبالی، هر داوطلب مي تواند با تهيه يك كارت اعتباري، يك رشته/محل را انتخاب و ثبت نام خود را انجام دهد. داوطلبان پس از ثبت نام اينترنتي با در دست داشتن پرينت ثبت نام خود مي توانند ۴۸ ساعت بعد از اين اقدام در ساعات اداري به واحد دانشگاهي مربوطه مراجعه تا ثبت نام قطعي خود را در واحد مربوطه انجام دهند.

رئيس مركز آزمون، تأكيد كرد: با توجه به اينكه ثبت نام در مقطع كارداني به منزله پذيرش قطعي است پس از ثبت نام، امكان اصلاح وجود ندارد و داوطلبان لازم است نسبت به انتخاب رشته/محل خود دقت لازم را داشته باشند اما اگر داوطلبي بخواهد در رشته/محل ديگري نيز پذيرش شود، مي تواند با تهيه مجدد كارت اعتباري نسبت به ثبت نام خود در رشته و محل جديد اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *