جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

رشد ‌زنجانی‌ها پس از دفاع مقدس آغاز شد

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 336017
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انباشت سرمایه و ولع برای سرمایه‌دار شدن پس از دوران دفاع مقدس گفت: متأسفانه در این دوران معبر سوءاستفاده اقتصادی، دلال‌بازی و رانت‌خواری با استفاده از موقعیت‌های غیرقانونی برای عده‌ای فراهم شد.
به گزارش جهان، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس درباره شکل‌گیری بابک زنجانی‌ها از دوران سازندگی اظهار داشت: چند نکته درباره این مسئله وجود دارد؛ نکته اول ثروتمند شدن از راه‌های سالم و قانونی است که یک ارزش محسوب می‌شود و نباید ثروتمند شدن ناشی از فعالیت و کار اقتصادی یک ضد ارزش و جرم تلقی شود.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه ما باید افراد را به ویژه کسانی که طرح اقتصادی دارند برای ورود به بازار کار جهت رونق و شکوفایی اقتصادی تشویق کنیم، تصریح کرد: نکته دیگر در این زمینه عدم سهل‌انگاری و مسامحه نسبت به مفاسد اقتصادی است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: اگر ریشه مفاسد اقتصادی خشکانده شود این مسئله در کنار سرمایه‌گذاری سالم و قانونی باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

وی سومین مسئله مؤثر در رشد مفاسد اقتصادی را اقتصاد لیبرالی و سرمایه‌داری عنوان کرد و گفت: این اقتصاد فضای مستعدی برای رشد مفاسد اقتصادی است بنابراین باید اقتصاد اسلامی مبنای کار ما باشد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به انباشت سرمایه و ولع برای سرمایه‌دار شدن پس از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: متأسفانه در این دوران معبر و بستر سوءاستفاده اقتصادی و دلال‌بازی و رانت‌خواری با استفاده از موقعیت‌های غیرقانونی برای عده‌ای فراهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مفاسد غربی در چارچوب برنامه توسعه غربی و اقتصاد لیبرالی رشد می‌کند، متذکر شد: باید تلاش کرد که معبرهای قانونی و اجرایی برای مفاسد اقتصادی بسته شود که برای این کار نیازمند برنامه، انضباط و شفافیت اقتصادی هستیم.

وی در عین حال به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران و نظارت صحیح بر فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: هر سه قوه در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی سهیم هستند و در عین حال باید بستر امنی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

آیت‌الله کعبی در خصوص شکل‌گیری بابک‌زنجانی‌های جدید در فضای اقتصادی و راه‌های پیشگیری از آن خاطرنشان کرد: مراجع ذی‌ربط باید با ارتقای سلامت اداری، مبارزه با فساد و صیانت از بیت‌المال از شکل‌گیری مفاسد اقتصادی جلوگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اتفاقا در اقتصاد آزاد و ليبرالي همه چيز شفافه تو ...