جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

آیا اصلاح‌طلبان از روحانی عبور می‌کنند؟

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 335958
کدیور از عناصر فعال ضدانقلاب می‌گوید: اظهارات اخیر روحانی از یک حقوقدان غیرسرهنگ بسیار بعید بود؛ مشاور موسوی نیز تاکید می‌کند: صحبت‌های رئیس‌جمهور خلاف واقع و ناحق بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، چهره‌های سیاسی ضدانقلاب و رسانه‌های متعلق به آنها پیام انتخابات خرداد ۹۲ را آزادی زندانیان امنیتی بعد از انتخابات ۸۸ می‌دانند و در تلاش هستند با فشار به دولت یازدهم به این خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

رسانه‌های مذکور گاهی با «تشویق» و گاهی با «تقبیح» اقدامات مختلف دولت روحانی، سعی در پیش‌برد سناریوی خود برای رفع حصر موسوی و کروبی و تحریف اتفاقات مهم بعد از انتخابات ۸۸ دارند.

بعد از آنکه اصلاح‌طلبان سهم چندانی از کابینه یازدهم نیافتند، دور از انتظار نبود که روزی بالاخره صدایشان بلند شود.

اینک حسن روحانی در تیر رس انتقادات اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران قرار گرفته و به نظر می‌رسد این جریان دیگر با روحانی مدارا نخواهد کرد و طولی نمی‌کشد که از وی عبور کند.

اظهارات حجت‌الاسلام حسن‌ روحانی در خصوص حماسه مردمی ۹ دی با هجمه‌های گسترده شخصیت‌های سیاسی فعال جریان «اصلاحات» و «فتنه» و رسانه‌های متبوعشان مواجه شده است و گفته می‌شود دلخوری اصلاح‌طلبان افراطی و فتنه‌‌گران از اظهارات روحانی تا جایی است که برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب سخنان رئیس جمهور را با سانسور به چاپ رساندند.

البته پیش از این نیز تعدادی از اعضای دفتر محمدرضا عارف در صفحه‌های فیس‌بوک خود بخش‌هایی از سخنان حسن روحانی درباره حوادث ۱۸ تیر ۷۸ را برای هجمه به وی منتشر کردند.

با بررسی مواضع فعالان اصلاح‌طلب و فتنه درباره دولت یازدهم به کلیدواژه‌های تامل برانگیزی بر‌می‌خوریم که نشان می‌دهد در روزهای آتی شمشیر در نیام مانده این دو جریان ضربه‌های کاری خود را بر پیکره دولت تدبیر و امید وارد می‌کند.

* خاتمی: دولت را درک کنیم!


محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق حزب منحله مشارکت درباره دولت روحانی و موضع اصلاح طلبان می‌گوید: «باید فعلا وضعیت دولت را درک کنیم، اما این به معنای پذیرش برخورد با مشارکت نیست».

* ارجمند: صحبت‌های روحانی درباره ۹ دی ناحق، خلاف واقع و تاسف‌بار بود


اردشیر امیرارجمند مشاور میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ که چند ماه پس از انتخابات از کشور گریخت، در برنامه تلویزیونی بی بی سی، درباره مواضع رئیس‌جمهور کشورمان درباره حماسه مردمی ۹دی مدعی می‌شود: از آقای روحانی انتظار نداریم که خلاف واقعیت چیزی گفته شود؛ دولت ایشان دولت اعتدال است و فضیلت اعتدال همان فضیلت عدالت است. یعنی اینکه به حق نزدیک شده و از ناحق دور شویم و هرگز به ناحق لباس حق نپوشانیم.

امیرارجمند در ادامه تصریح می‌کند: اظهارات ایشان در رابطه با بحث عاشورا و گفتن اینکه مردم احساس کردند که قدرت‌های خارجی پشت سر جنبش سبز است سخنی خلاف واقع و خلاف خواست و اراده مردم است؛ از آقای روحانی انتظار نمی‌رفت که چنین اظهاراتی داشته باشند و باعث تاسف است. گفتن چنین سخنانی می تواند باعث شود که در مورد خود ایشان و نحوه انتخابشان هم چنین مسائلی مطرح شود!

وی در ادامه می گوید: سالگرد ۹ دی هم عاملی وحدت شکن است! و در مقابل رفع حصر از آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد در واقع یک اقدام وحدت بخش است و آقای روحانی باید به این مساله توجه بیشتری بکند.

* تقی کروبی: دولتی‌ها حرف‌های بسیار بسیار بدی درباره ۹ دی بیان کردند/ دوست ندارم این جملات را از روحانی بشنوم

در ادامه تقی کروبی به این رسانه انگلیسی می‌گوید: بزرگ کردن سالگرد ۹ دی تلاش برای فراموش کردن این مشکل و به صحنه آوردن دولتی است که آراء خود را از مردم گرفته است! اینها تلاش می کنند که دولت را رو در روی مردمی قرار بگیرد که آن را به قدرت رسانده است و متاسفانه به اعتقاد من برخی از افراد دولت از جمله وزیر اطلاعات و وزیر دفاع در سالگرد ۹ دی عبارات بسیار بسیار بدی به کار بردند.

کروبی در خصوص مواضع روحانی درباره ۹ دی تاکید می‌کند: شما اظهار نظر آقای روحانی را در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ که منجر به حصر آقای موسوی و کروبی شد را معیار بررسی آقای روحانی قرار ندهید؛ من هم دوست ندارم گاهی جملاتی از آقای روحانی بشنوم؛ وی اظهاراتی دارند که من هم نمی‌پسندم.

* کدیور: روحانی سکوت پیشه کند


همچنین محسن کدیور، از عناصر فعال ضدانقلاب، درباره سخنان رئیس‌جمهور درباره ۹ دی می‌گوید: دولت روحانی چاره‌ای جز رفع حصر ندارد؛ اظهارات اخیر ریاست جمهوری در سالگرد رسوای ۹ دی از یک حقوقدان غیر سرهنگ بسیار بعید بود. آیا سنجیده تر نبود منتخب مردم به دلیل موانع فوقانی اگر قدمی برای رفع آلام ملت بر نمی دارد حداقل بر زخم آنها نمک نپاشد و سکوت پیشه کند؟

* فائزه هاشمی: دولت قصد ندارد وارد مساله حصر شود


همچنین، فائزه هاشمی نیز طی روزهای گذشته در گفت‌وگو با سایت ضدانقلاب جرس، ضمن انتقاد از عملکرد حجت‌الاسلام روحانی در خصوص عدم آزادی سران فتنه‌ تاکید می‌کند: پس از شروع به کار دولت روحانی گفته شد که پرونده حصر به شورای‌عالی امنیت ملی ارجاع شده اما با گذشت چند ماه نه تنها مساله حصر حل نشده بلکه وزیر دادگستری گفته است دولت قصد ندارد وارد مساله حصر شود و مشخص نیست مسئولیت حصر خانگی با چه نهادی است.

* محتشمی‌پور: ۹ دی فرمایشی بود


فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج زاده از زندانیان امنیتی بعد از انتخابات ۸۸، در گفت‌وگو با همین سایت ادعاهایی را درخصوص حماسه مردمی ۹ دی مطرح کرد.

وی در این گفت‌وگو می‌گوید: صحبت آقای تاجزاده این بود که چند سال که بگذرد مردم نهم دی سال ٨٨ را فراموش می‌کنند، اما حوادث ناگوار روز عاشورای ٨٨ را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند.

محتشمی پور در ادامه ادعا می‌کند که تمام برنامه ریزی‌هایی که برای بزرگ کردن روز نهم دی می‌شود برای این است که عاشورا فراموش شود در حالیکه این حادثه تاریخی هرگز فراموش نخواهد شد!

عضو جبهه منحله مشارکت ادامه می‌دهد: رفع حصر رهبران جنبش سبز یکی از مطالبات اصلی مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال بود؛ امروز همه می‌دانند که دولت روحانی تمام تلاش خود را برای رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی کرده است.

* زیباکلام: روحانی محض «خالی نبودن عریضه» از ۹ دی سخن گفت

صادق زیباکلام از فعالان جبهه اصلاحات نیز طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی انتقاداتی را نسبت به مواضع حجت‌الاسلام روحانی، درباره حماسه مردمی ۹ دی مطرح کرد.

وی در این یادداشت خطاب به رئیس‌جمهور می‌نویسد: اظهارات حضرتعالی در خصوص «۹ دی» بى‌درنگ بر صدر رسانه‌های اصولگرا نشست و همان اندازه که براى ایشان دلخواه و دلنواز بود، کسرِ قابل توجهی از دل‌‌سپردگانتان را سرد و ناامید کرد. اگرچه فهم مى‌توان کرد که دایره وسیع تلاش و تقلاهای اصولگرایان چو نقطه در میانتان گرفته بود -که مصمم بودند داستان «فتنه» و «۹ دی» را امسال هرچه باشکوه و جلال‌تر برگزار کنند- و حضرتعالى ناگریزانه و ناگزیر می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظرى اظهار کنید.

زیباکلام در ادامه اظهار نظر جالبی را بیان کرده و مدعی می‌شود: به نظر شما اگر مردم این طوفان تبلیغاتی چهارساله را علیه فتنه و فتنه‌گران باور کرده بودند، هفت ماه پیش دکتر سعید جلیلی ۴ میلیون و دکتر حسن روحانى قریب به ۱۹ میلیون رأی آورده بود؟!

* روحانی درباره ۹ دی چه گفت؟


هشتم دیماه ۹۲ حجت‌الاسلام روحانی، در جلسه هیئت دولت با اشاره به فرارسیدن روز ۹ دی و نامگذاری آن به عنوان روز بصیرت، تاکید کرد که «مردم وقتی احساس کردند به ارزش‌های دینی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه‌های اعتقادی آنان را دارند با حضورشان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند».



وی در ادامه تصریح کرد: حضور مردم در این روز، برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله‌الحسین(ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نوبخت ازقائمشهر
انچه روحانی گقت حرف دل مردم بود و ان خارج نشینان هرچه میخواهند بگویند ...
اون نقطه های اخر کامنت برای چیه؟!ظاهرا الباقیش به مزاجتون خوش نیامده که حذفش کردین!!