جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اردن رئیس دوره‌ای شورای امنیت شد

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 334754
اردن که به تازگی و پس از اعلام انصراف عربستان سعودی از عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل، این کرسی را به دست آورده از روز چهارشنبه ریاست دوره ای شورا را بر عهده گرفت.
به گزارش جهان، خبر به نقل از رویترز نوشت: اردن روز چهارشنبه ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را در یک دوره دو ساله به عهده خواهد گرفت.

این کشور در این دوره ریاست قصد دارد به حل مناقشات مربوط به سوریه، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی و نقاط دیگر جهان کمک کند. اردن تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به چاد، شیلی، لیتوانی و نیجریه ملحق خواهد شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد اوایل ماه دسامبر اردن را به عنوان جایگزین عربستان سعودی در شورای امنیت انتخاب کرد. این تصمیم پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی کرسی شورای امنیت سازمان ملل متحد را در اعتراض به کوتاهی شورای امنیت در پایان دادن به جنگ سوریه، حل مناقشه اسرائیل و فلسطین و دیگر مسائل خاورمیانه رد کرد.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از برخی دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش داده است اگرچه این کشور در دقایق آخر به عضویت غیردائم این شورا در آمده است اما ممکن است به یکی از بانفوذ ترین اعضای شورای امنیت تبدیل شود.

ممکن است این ارزیابی به جهت عربی بودن عمده پرونده های باز و مهم شورای امنیت از جمله سوریه، سودان جنوبی و آفریقای مرکزی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *