چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آقای اولاند آیا از تل‌آویو می‌ترسید؟

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 334655
همین چند وقت پیش بود که نشریه فرانسوی «شارلی هبدو »، شخصیت اول دین اسلام یعنی حضرت محمد(ص) را مورد تمسخر قرار داد و زمانی که طیف گسترده‌ای از مسلمانان به این حرکت اعتراض کردند، دولت فرانسه اعلام کرد اینجا در کشور ما، آزادی بیان است و هر کس هر جور دلش بخواهد، می‌تواند حرف بزند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حالا اما نوبت به « دیودونه امبالا امبالا» که رسیده، قانون دولت فرانسه، معکوس عمل می کند! دیودونه کیست؟! یک کمدین بسیار محبوب و سیاهپوست در فرانسه است که جرم او این است که هولوکاست را قبول ندارد. دار و دسته آقای اولاند، رییس جمهور فرانسه هم از این موضوع ناراحت هستند. چرا که پیغام‌های تهدید آمیزی از تل‌آویو دریافت کرده‌اند که یک جوری این بساط ضدصهیونیستی جمع شود، وگرنه ...

دیودونه حالا دیگر، یک کمدین صرف و شخصیت تلویزیونی نیست و برخلاف میل «الیزه» تبدیل به یک حرکت اجتماعی سیاسی شده است. یک حرکت ضدصهیونیستی آن هم در جامعه‌ای که حداقل ششصد هزار یهودی زندگی می کنند. دیودونه برای نشان دادن اعتراض خود به قضیه هولوکاست، یک سلام مخصوص ابداع کرده است که خیلی‌ها می گویند، چیزی شبیه سلام نظامی هیتلر و نازی‌هاست؛ یک سلام نازی اما به شکل وارونه.

ما هم می گوییم مورخ نیستیم و اینجا هم دادگاه رسیدگی به شکایت بنیامین نتانیاهو که علیه انکار هولوکاست نیست و به هیچ وجه قصد موضع‌گیری علیه پذیرفتن یا رد قضیه هولوکاست را نداریم. روی حرف های ما با رییس جمهور سوسیالیست فرانسه آقای اولاند است که چگونه به خود اجازه می دهد در کشور مدعی مهد آزادی بیان، که وزیر کشور را مأمور کند تا دنبال وضع قوانینی سفت و سخت برای جلوگیری از اجرای تئاترها و نمایش های فکاهی دیودونه باشد؟

چگونه است که مقابله با نفی هولوکاست، نقض آزادی بیان نیست اما تمسخر شخصیت مقدس و اول یک دین الهی توسط نشریه شارلی هبدو در مسیر آزادی بیان قرار می‌گیرد؟! پاسخی دارید آقای اولاند؟ یا از تل آویو می ترسید؟ می ترسید که دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری، لابی های صهیونیستی اجازه ورود مجدد شما به الیزه را ندهند؟ پس این وسط، تکلیف سوگند ریاست جمهوری و دفاع از قانون اساسی و آزادی بیان چه می شود؟ کشک؟!

شما چه بخواهید، چه نخواهید، دیودونه تبدیل به یک حرکت اجتماعی محبوب و یک حرکت سیاسی در عرصه بین المللی شده است و مطمئن باشید، سیاه پوست بودن دیودونه بر روند موفقیت های او، سرعت می بخشد. درست مثل کریستین توبیرا، وزیر سیاه پوست دادگستری کابینه شما که چندین بار توسط نژادپرستان، مورد تمسخر قرار گرفته است.

آقای اولاند، شما فعلاً رییس جمهور هستید و مصونیت قضایی دارید اما بهتر است یادآوری کنیم که طبق قانون اساسی فرانسه، افراد حقیقی یا حقوقی که اتهام «توهین نژادپرستانه علنی» درباره آنها اثبات شود به ۶ ماه زندان و پرداخت جریمه ای تا ۲۵ هزار یورو محکوم می شوند. امیدواریم جرم دیودونه، رنگ پوستش نباشد چرا که کمدین دیگری هر شب شما را در تلویزیون ملی فرانسه مسخره می کند و البته سفید پوست است، هیچ مشکلی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *