جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ایران وچین قراردادنفتی جدیدامضاء می‌کنند

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 334495
دولت چین قصد دارد علی‌رغم تداوم بخش عمده‌ای از تحریم‌ها علیه ایران با امضای یک قرارداد جدید واردات نفتی خود از کشورمان را افزایش دهد.
به گزارش، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: منابع نزدیک به صنایع چین می‌گویند که شرکت دولتی ژوهای ژنرونگ، که در اوایل سال ۲۰۱۲ به دلیل صادرات بنزین توسط دولت آمریکا تحریم شد، در حال مذاکره با شرکت ملی نفت ایران برای عقد یک قرارداد جدید نفتی است.

هنوز میزان این نفت خام و سبک مشخص نشده است.

ژنرونگ، که در دهه ۱۹۹۰ به مقامات دفاعی چین وابسته بود، عمدتا به عنوان یک عامل وارداتی برای شرکت نفت و شیمی چین (Sinopec) که پالایشگاه‌های آن نفت خام ایران را فرآوری می‌کنند فعالیت می‌کند.

قرارداد جدید میعانات از طریق یکی از شرکت‌های تابعه به نام، شرکت تیانژین گنرونگ اینترنشنال انرژی، انجام شده و محصولات خریداری شده به تأسیسات پتروشیمی دراگون آروماتیکس در استان فوجیان در جنوب شرقی چین منتقل خواهند شد.

دراگون آروماتیکس از ماه آگوست میلادی در حال خرید روزانه ۶۶ هزار بشکه میعانات پروژه پارس جنوبی از طریق شرکت ژنرونگ است.

یکی از سخنگویان ژنرونگ از اظهارنظر در باره هر گونه مذاکره یا اینکه آیا حاضرند ریسک تحت فشار گرفتن از جانب آمریکا را به جان بخرند، پرهیز کرد.

علاوه بر این قرارداد جدید، چین، بزرگترین مشتری نفت ایران، قصد دارد تا حجم واردات کنونی خود که در حدود ۵۰۵ هزار بشکه در روز است را حفظ کند.

ارقام سازمان گمرک چین نشان می‌دهند که رقم واقعی واردات نفت چین در ۱۱ ماه اخیر کمتر و ۴۲۱۵۲۰ بشکه بوده است. مجموع واردات چین از ایران در سال قبل از تحریم‌ها به صورت میانگین ۵۳۰۵۰۰ بشکه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *