جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

انتقاد از بی‌حرمتی به هاشمی

سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 333194
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات باید پاسخگوی عملکرد هیئت پارلمانی اروپایی در سفر به تهران باشند.
به گزارش جهان، مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس با یادآوری اینکه هیئت پارلمانی اروپا به دعوت کاظم جلالی به کشور ما سفر کرد، اظهار داشت: این سفر در راستای رفت و آمدهای پارلمانی انجام شد.

وی با بیان اینکه سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران حساسیت‌های خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: پیش از این هیئت ایرانی به آنجا سفر کرده بود و حال نوبت هیئت اروپایی بود که به کشورمان بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با یادآوری اینکه سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران چندین بار لغو شد، افزود: در نهایت توافقات لازم برای این سفر انجام گرفت و این هیئت توانست به تهران سفر کند.

دواتگری در ذکر نکته‌ای در سفر مقامات خارجی به کشورمان اظهار داشت: برنامه ملاقات‌های آشکار مقامات خارجی با وزارت خارجه بوده و مسئولیت بحث‌های پنهان نیز بر عهده وزارت اطلاعات است.

وی با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی گفت: این انتظار از وزارت اطلاعات وجود داشت که به صورت فعالانه‌تری به این موضوع ورود می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت این سؤال را مطرح کرد که چطور ممکن است چنین دیداری در سفارت یونان برگزار شده و جایزه ساخاروف نیز داده شود و آنگاه اهدای این جایزه در خارج از کشور اعلام شود. این موضوع به دلیل ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی رخ داد.

وی درباره دیدار هیئت پارلمانی اروپا با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم گفت: از نظر ما آقای هاشمی یک مقام مسئول در کشور است و بی‌حرمتی به وی از سوی یک مقام خارجی بی‌حرمتی به جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

دواتگری با بیان اینکه بی‌حرمتی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضعف وزارت خارجه بوده است، اظهار داشت: ایران دارای پروتکل‌هایی در دیدارهای خارجی است که باید پیش از این دیدار با توجه به مسئولیت وزارت خارجه این پروتکل‌ها به آنها تذکر داده شود.

وی با اشاره به توضیحات کاظم جلالی در صحن علنی مجلس در روز یکشنبه نیز گفت: از صحبت‌های آقای جلالی چنین استنباط می‌شود که درباره این دیدار صحبت‌هایی با جواد لاریجانی شده است که وی نیز نظر مثبتی در اینباره داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: موضوعات اینچنینی در حیطه اختیارات آقای جواد لاریجانی نیست در صورت نیاز به تصمیم‌گیری در اینباره، شورای عالی امنیت ملی و یا مقامات ارشد نظام باید اتخاذ تصمیم کنند.

دواتگری در پایان سخنان خود بر این نکته تأکید کرد که وزارت خارجه و اطلاعات باید پاسخگوی دیدار هیئت پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آزاده
ضعف فقط و فقط در مديريت صدا وسيما مي باشد كه مثل هميشه آتش بيار منطقه بوده و هست . انتشار اين اخبار به جز تنش و اغتشاش و اختلاف مردمي سود ديگري در بر ندارد . حال چه موقع صدا وسيما به شخصيتهاي نطام و مبارزين واقعي همجون هاشمي رفسنجاني احترام ميگذارد خدا ميداند .