جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فریاد آزادی دو جنایتکار سیاسی

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 332102
بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم همانطور که پیش بینی می شد، استراتژی های جدیدی از سوی رسانه های اصلاح طلبان، در پیش گرفته شده اند. این رسانه ها که فضا را برای عرض اندام خود بسیار مناسب می بینند، از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن نام دو جنایتکار سیاسی استفاده می کنند.
به گزارش جهان به نقل از دیدبان، پس از آنکه سران فتنه، جنایت در حق مردم، امام و انقلاب را به اوج خود رساندند و برای تأمل در آنچه به انجام رساندند تصمیم بر حصر آنها شد تا دیگران کمتر با طناب پوسیده شان گرفتار مکافات شوند، حامیان رسانه ای این دو جنایتکار سیاسی تلاش های زیادی کردند تا این حصر را برای نظام اسلامی و ملت ایران هزینه زا کنند و همان زمان ادعا می کردند در صورت حصر سران جنبش سبز، در ایران قیامت به پا می شود. اما گذشت زمان نشان داد که بعد از "حماسه ۹دی" و روشن شدن جنایت های بیشماری که سران و اصحاب فتنه در حق مردم ایران و نظام اسلامی روا داشته اند، دیگر هیچ جایگاهی ندارند و حمایت هایی هم که بعضا از آن ها صورت می گیرد فقط در حد جنجال در فضای مجازی، رسانه های بیگانه و برخی رسانه های داخلی همسو با آنها است. با این همه بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، برخی از افرادی که دستشان در جنایت سران فتنه آلوده است، تلاش می کنند از فضای به وجود آمده سوءاستفاده کرده و بار دیگر اخبار مربوط به سران فتنه را در فضای جامعه بالا نگه دارند و به آن دامن بزنند؛ دیدبان سعی کرده با نگاهی به نوع مواجهه سایت ها و روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب، نشان دهد که آن ها استراتژی خاصی را برای نوع مواجهه با سران فتنه در دستور کار خود دارند که در ادامه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.


اهداف روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب جهت پرداختن به سران فتنه

این رسانه ها که تعداد قابل توجهی از روزنامه ها و برخی از سایت های خبری را شامل می شوند، برای دامن زدن به اخبار مربوط به سران فتنه به شدت تلاش می کنند و نگاه به صفحات آن ها به ویژه در چند ماه اخیر به وضوح نشان می دهد که تلاش کرده اند به هر بهانه ای به سران فتنه و رفع حصر آن ها بپردازند. به نظر می رسد این رسانه ها از این همه پرداختن به این مقوله چند هدف اصلی را دنبال می کنند:

۱- برجسته سازی اخبار مربوط به سران فتنه جهت محوریت بخشی به آنان

نزدیک به سه سال از حصر خانگی سران جنایت کار فتنه سال ۸۸ می گذرد. رسانه های اصلاح طلب نتوانستند این بی توجهی عموم مردم را تحمل کنند و مخصوصا در این روزها تلاش می کنند به هر نحوی که شده است بار دیگر سران فتنه و اخبار مربوط به آن ها را در رسانه ها برجسته سازی کنند و در واقع از این طریق نام آن ها را به عنوان نه فتنه گرانی که جنایت های تاریخی را در حق مردم روا داشته اند، که به عنوان معترضین و رهبران یک جنبش اعتراضی زنده نگه دارند. لذا در همین راستا است که این رسانه ها هر فرصتی را برای پرداختن به این افراد مغتنم می شمارند.


۲- بزرگنمایی خانه نشینی سران فتنه در حد مسئله اصلی برای نظام


حامیان فتنه به هیچ عنوان انتظار نداشتند حصر خانگی سران فتنه به این راحتی صورت بگیرد و مردم و حتی کسانی که در روزهای اولیه بعد از انتخابات با سران فتنه همراه بودند، این چنین از کنار این حصر خانگی بی تفاوت بگذرند و حتی حصر خانگی را کمترین مجازات برای آن ها بدانند. آن ها در واقع انتظار داشتند هر نوع برخوردی که قرار است با سران فتنه صورت بگیرد با هزینه های زیادی برای نظام اسلامی همراه باشد و حصر سران فتنه نیز بدون هزینه قابل توجه برای نظام نباشد. به همین دلیل است که این روزها یکی از اصلی ترین اهدافی را که افراد و رسانه های حامی فتنه برای دامن زدن به اخبار مربوط به سران فتنه دنبال می کنند، این است که این طور القا کنند که حصر خانگی سران فتنه مسئله ای جدی برای نظام است و تلاش می کنند تا به هر نحو ممکن این حصر را برای نظام هزینه زا کنند.

۳- تلاش برای نفوذ و همنوایی در بین دانشگاهیان و جلوه دادن این نظرات به عنوان یک خواست عمومی

در حالی که اعتراض و درخواست رفع حصر سران فتنه هیچ گاه از فضای مجازی فراتر نرفته است و تاکنون هر چه بوده است، در حد تحرکاتی در فیس بوک و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی بوده است، روزنامه های زنجیره ای و برخی از سایت ها این موضوع را به رسانه های عمومی هم کشانیده اند و تلاش می کنند با دامن زدن با آن در رسانه های خود، آن را به فضای واقعی جامعه نیز انتقال دهند. در واقع آن ها با پرداختن مکرر به این مقوله در روزنامه ها و رسانه هایشان به دنبال این هستند تا این موضوع را در بین نخبگان، دانشگاهیان و سرانجام نیز در سطح عمومی جامعه انتقال دهند و آن را برای جامعه به یک دغدغه تبدیل کنند.


روش هایی که رسانه های حامی فتنه برای نیل به اهداف خود به کار می گیرند


رسانه های اصلاح طلب برای نیل به اهداف یاد شده، از روش های مختلفی استفاده می کنند که به برخی از آن ها اشاره می شود :

۱-استفاده از هر فرصت و بهانه ای برای نام آوردن و مطرح کردن آنان


این دست از رسانه ها برای پرداختن به موضوع سران فتنه و برای برجسته سازی اخبار مربوط به این افراد هر فرصتی را مغتنم می دانند و از آن برای نیل به اهداف خود استفاده می کنند. از جمله گفت و گو و مصاحبه با افرادی که به نوعی خودشان در فتنه دست داشتند و یا افرادی و روحانیونی که زمانی ارتباط های عاطفی با برخی از سران فتنه داشته اند، روش هایی است تا این بحث در رسانه همچنان باقی بماند. انتشار برخی اخبار که هر چند وقت یک بار در رابطه با سران فتنه و وضعیت آنان نیز در همین راستا است. پرداختن به حاشیه های ملاقات هایی که با سران فتنه و فرزندان شان صورت می گیرد مانند آنچه در نوع مواجهه دختر یکی از سران فتنه با ماموران امنیتی صورت گرفت و بصورت گسترده به آن دامن زده شد، در همین راستا بود.


۲-تلاش برای القای این موضوع که آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاده است، تمام شده است و گذشته را باید فراموش کرد!

روش دیگری را که این رسانه ها دنبال می کنند تلاش برای به فراموشی سپردن انواع جنایت ها و خیانت های سران و اصحاب فتنه در سال ۸۸ است. آن ها تلاش می کنند اغتشاشات سال ۸۸ را اتفاقی طبیعی و معمولی (!) جلوه دهند که سال هاست به پایان رسیده است و دیگر نباید به آن پرداخت، و مسئولان نظام باید گذشته ها و اتفاقات سال ۸۸ را فراموش کنند.

 

۳- تلاش برای تنزل فتنه سال ۸۸، از براندازی به یک دعوای سیاسی بین دو فرد و حداکثر دو جناح سیاسی

یکی دیگر از روش هایی را که رسانه های حامی فتنه برای نیل به اهداف خود به کار می گیرند این است که مکررا تلاش می کنند فتنه عمیق و گسترده سال ۸۸ را غیر واقعی جلوه دهند و این طور القا کنند که آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد نه یک فتنه براندازانه بود بلکه یک دعوای معمولی بین دو جناح سیاسی کشور بود و در آن دعوا هم نه یک طرف، که هر دو طرف مقصر بودند! به عنوان نمونه آن ها برای این که خود را حق به جانب جلوه دهند بر مواردی مانند مناظره ی سال ۸۸ که بین دکتر احمدی نژاد و یکی از سران فتنه برگزار شد تاکید می کنند و این طور القا می کنند که اگر آن مناظره نبود فتنه ای اتفاق نمی افتاد و تلاش می کنند شروع اغتشاشات بعد از انتخابات را مناظره مذکور عنوان کنند. یا همواره تلاش می کنند این گونه القا کنند که هر چند در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است اما حتما تخلفاتی صورت گرفته و آقای احمدی نژاد با ارتکاب تخلف، موفق به کسب رای شده است! همچنین هجمه هایی که نسبت به صدا و سیما وارد می کنند و ادعا می کنند رسانه ملی زمان انتخابات جناحی عمل کرده است، همه و همه برای تنزل فتنه از یک اقدام براندازانه به یک دعوای معمولی است که توسط آن ها صورت می گیرد.

۴-تخریب و هجمه شدید علیه کسانی که در رابطه با عمق فتنه روشنگری می کنند


از جمله شیوه های دیگری را که رسانه های زنجیره ای برای نیل به اهداف خود در رابطه با سران فتنه دنبال می کنند؛ هجمه ها و تخریب های گسترده و شدید نسبت به افراد و شخصیت هایی است که در رابطه با فتنه سال ۸۸ روشنگری می کنند. از جمله می توان هجمه های گسترده علیه آیت الله جنتی را نام برد که بار دیگر در همین هفته های گذشته بعد از روشنگری های ایشان در رابطه با جنایت های فتنه گران در عاشورای سال ۸۸، صورت گرفت بطوری که رسانه های رسمی داخلی همگام با رسانه های بیگانه به شدت ایشان را مورد هجمه قرار دادند. یا حملاتی که این روزها به صدا و سیما به خاطر پخش مستندهایی درباره جنایت های فتنه گران در عاشورای ۸۸، صورت می گیرد، نیز همگی در همین راستا است. البته این هجمه ها به این افراد فقط به افراد یاد شده خلاصه نمی شود، که هر کسی که در این راستا گامی بردارد مورد تخریب این رسانه ها قرار می گیرد؛ تخریب های که نسبت به افرادی چون آیت الله مصباح یزدی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، روزنامه کیهان و ... صورت می گیرد نیز همگی در همین راستا است.

۵-تلاش برای مصادره آرای دکتر روحانی به نفع سران فتنه

یکی دیگر از خدعه هایی که رسانه های اصلاح طلب این روزها به طور جدی دنبال می کنند، مصادره آرای دکتر روحانی در انتخابات اخیر، به نفع فتنه گران است. آن ها تلاش می کنند این توهم را القاء کنند که به این دلیل مردم به دکتر روحانی رای دادند که خواسته ی آن ها رفع حصر سران فتنه بوده است! در همین راستا است که این رسانه ها تلاش می کنند در این زمینه بر روی دولت فشار وارد کنند و اینگونه القاء کنند که دولت برای حفظ پایگاه اجتماعی خود باید نسبت به این مقوله ورود پیدا کند، به طوری که پیش بینی می شود این فشارها بر روی دولت در آینده به شدت افزایش پیدا کند.

۶-جابجایی مسائل اصلی و فرعی

از شیوه های رایجی که رسانه های یاد شده برای دامن زدن به خواسته های خود در رابطه با سران فتنه مورد استفاده قرار می دهند، این است که مسائل اصلی که در سال ۸۸ اتفاق افتاد را با مسائل فرعی و کوچک جا به جا کنند. اتفاقات دیگری مانند ماجرای کهریزک یا کوی دانشگاه هم که در جریان فتنه اتفاق افتاد، اولاً به خاطر همین بسترسازی فتنه گران بود که بوقوع پیوست و ثانیاً، در عین اینکه این اقدامات محکوم و غیرقابل قبول است اما هیچ گاه با ظلم بزرگ و جنایت تاریخی که سران فتنه نسبت به کشور و مردم روا داشتند قابل قیاس نیست. با این وجود رسانه های حامی فتنه تلاش می کنند تا این اتفاقات را به قدری بزرگ جلوه دهند که آن ظلم بزرگ تحت الشعاع قرار بگیرد. به طوری که همچنان اخبار مربوط به این اتفاقات را به طور گسترده پوشش می دهند و تلاش می کنند به آن ها دامن بزنند.


۷-سوء استفاده از مقدسات اسلامی و دینی مردم

از روش های دیگری که روزنامه های زنجیره ای و سایت های اصلاح طلب برای نیل به اهداف یاد شده خویش به کار می برند، سوءاستفاده از مقدسات اسلامی و دینی مردم است. به عنوان نمونه یکی از مواردی که از سوی آن ها زیاد مورد استفاده قرار گرفته است؛ مقایسه برخی از رفتارهای پیامبر (ص) با مخالفان در صدر اسلام با نوع مواجهه امروز نظام اسلامی با سران فتنه است. آن ها بدون توجه و اشاره به نوع مخالفت و سطح جرم مخالفان صدر اسلام با نوع خصومت و سطح جنایت سران فتنه و با وجود عدم تناسب بین این دو، صرفاً برای اینکه این گونه القاء کنند که برخورد امروز نظام با آن برخوردها مغایر است به قیاس مع الفارق در این رابطه می پردازند. یا اینکه بدون اینکه به برخودهای قاطع و شدید پیامبر (ص) و بویژه حضرت علی (ع) با محاربان با اسلام بپردازند، فقط به نمونه های برخورد مشفقانه تاکید و تلاش می کنند این نوع برخوردها را به همه ی اسلام تعمیم دهند و بدین شکل نظام را تحت فشار قرار دهند.

نتیجه گیری

در مجموع بسیار روشن است که رسانه های اصلاح طلب، امروز یکی از استراتژی های اصلی خود را بالا نگه داشتن اخبار مربوط به سران فتنه قرار داده اند و برای نیل به این هدف خود، از هر شیوه ای نیز استفاده می کنند و هر فرصتی را در این جهت مغتنم می شمارند. دیدبان معتقد است که رسانه های جبهه انقلاب اسلامی اولاً نبست به این طراحی فتنه گران آگاه باشند و ثانیاً طوری با آن برخورد کنند که تکمیل کننده طراحی آن ها نباشد. در یادداشت های بعدی به چگونگی مواجهه رسانه های جبهه انقلاب نسبت به این مقوله خواهیم پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *