جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عودت‌حق‌بیمه‌پرداختی‌برای‌کارکنان رسانه‌ها

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 331901
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عودت حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه‌ها خبر داد.
به گزارش جهان، حسین انتظامی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با هدف حمایت از کارآفرینان و صاحبان امتیاز مطبوعاتی که به تکلیف قانونی در قبال همکاران خود مطابق ماده ۴۶ قانون مطبوعات پایبندند، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی حق بیمه پرداختی برای کارکنان رسانه‌ها را به آنان عودت می‌دهد.

وی با اشاره به شرایط این تسهیلات افزود: رسانه منظور باید در حال انتشار باشد، ضمن این‌که نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی و همچنین بولتن‌های داخلی مشمول این حمایت نیستند، صاحبان امتیاز باید فهرست بیمه مربوط به شهریور سال جاری را ارائه کنند، فیش صادره سازمان تأمین اجتماعی به نام رسانه ( نشریه، خبرگزاری و یا سایت خبری دارای مجوز) یا صاحب امتیاز باشد، فهرست بیمه برای روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و دوره‌های انتشار بالاتر،‌به ترتیب حداقل شامل ۲۵ و ۱۲ و ۱۷ نفر باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: چنان‌چه این فهرست حداکثر تا پانزدهم دی سال جاری طی نامه رسمی به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی ارسال شود، حداکثر تا پایان دی‌ معادل ۶ برابر رقم پرداختی به حساب امتیاز نشریه واریز می‌شود و البته این زمان قابل تمدید نیست.

انتظامی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از حقوق خبرنگاران و تشویق کارآفرینان و صاحبان امتیاز رسانه‌هایی که به تکالیف قانونی خود به ویژه ماده ۴۶ قانون مطبوعات عمل می‌کنند و همچنین توسعه اشتغال پایدار، این قاعده در سال بعد به عنوان یکی از پایه‌ها و معیارهای توزیع یارانه مطبوعات منظور می‌شود.

وی در پایان گفت: ضمناً به منظور تسری این الگو، فهرست این رسانه‌ها شامل نام رسانه و تعداد نفرات بیمه شده، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *