جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پنج هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 330884
انجمن زندانی فلسطینی می‌گوید که بیش از پنج هزار فلسطینی از جمله ۲۰۰ زن و کودک در زندان‌های اسرائیل هستند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، انجمن زندانی فلسطینی، روز سه‌شنبه به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط سازمان ملل در سال ۱۹۴۸، گزارشی در مورد نقض جدی حقوق بشر توسط اسرائیل منتشر کرد.

در این گزارش، انجمن زندانی فلسطینی گفته است که اسرائیل، زندانیان فلسطینی را بدون هیچ محاکمه و یا اتهامی در شرایط وخیم در زندان‌ها نگه می‌دارند و به آن‌ها با گاز می‌پاشند و ده‌ها نفر را نیز در سلول انفرادی نگه می‌دارند.

این انجمن از جامعه بین‌الملل خواسته است که اسرائیل به دلیل انجام این جنایت‌‌ها علیه فلسطینی‌ها، مورد بازخواست قرار دهند.

در روز دوشنبه، تشکیلات خودگردان فلسطین، تصریح کرد که بدون آزادی زندانیان فلسطینی، هیچ توافقی انجام نمی‌شود.

نبیل ابوردینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «ما هیچ گونه تاخیری در آزادی زندانیان را قبول نمی‌کنیم.»

شکیلات خودگردان، این اظهارات را در واکنش به گزارش رسانه‌های اسرائیل مطرح کرد که خبر داده بودند، جان کری، وزیر خارجه امریکا، در مورد به تعویق افتادن برنامه زمانبندی‌شده آزادی زندانیان فلسطینی هشدار داده بود.

یاسر عبد ربه، دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین، گفت که که کری مسئول بحران کنونی در به اصطلاح مذاکرات صلح با اسرائیل است و او را به رفتار تحقیر آمیز در برخورد با فلسطینی‌ها متهم کرد.

در ماه جولای، تل‌آویو گفته بود که به عنوان بخشی از توافق برای از سرگیری مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین، ۱۰۴ زندانی فلسطینی را در چند مرحله آزاد خواهد کرد. در ماه اکتبر، اسرائیل، ۲۶ زندانی فلسطیتی را آزاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *