پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جاسوسی آمریکا و انگلیس با بازی‌ رایانه‌ای

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 330745
بر اساس افشاگری جدید ادوارد اسنودان بازی‌های آنلاین ویدیویی محبوب، سال‌هاست از جمله اهداف جاسوسی مهم آژانس امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شوند.
به گزارش جهان، کیهان به نقل از کریستین ساینس مانیتور نوشت: اسنادی که به تازگی از سوی اسنودان در دسترس رسانه ‌ها قرار گرفته حاکیست این سازمان جاسوسی با همکاری همتای انگلیسی خود از کاربران بازی‌های آنلاین گروهی مانند world of warcraft، second life و ... جاسوسی می‌کرده است.جاسوسی از کاربران این بازی‌‌ها از سال ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ آغاز شده است. نکته جالب حضور گسترده جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی در بازی Second Life بوده که با هماهنگی کامل و تقسیم کار همراه بوده است.

طراحی آواتارهای دیجیتال، برقراری ارتباطات صوتی و ویدیویی به منظور تخلیه اطلاعاتی و حتی انجام نقل و انتقالات مالی مجازی با میلیون‌‌ها کاربر این بازی‌‌ها هدف توجه جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.

توجیه به عمل آمده برای این جاسوسی‌‌ها آن بوده که محیط این بازی‌‌ها از سوی تروریست‌‌ها برای عضوگیری و هماهنگ سازی فعالیت‌های مخرب مورد سوءاستفاده بوده و برای مخفی کردن مباحث عملیاتی و نقل و انتقال واقعی پول به کار می‌رفته است.

اسناد افشا شده توسط اسنودان نشان می‌دهد که ردگیری‌‌ها و کنترل‌های اطلاعاتی به عمل آمده از این طریق منجر به هیچ موفقیت یا کشف فعالیت تروریستی نشده است و تنها انگلیس توانسته با کنترل کاربران بازی Second Life گروهی را که در زمینه سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری فعال بودند شناسایی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *