پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

"خشکی پوست" نشانه چیست؟

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 330555
خستگی‌های جسمی در اوایل شب و در طول شب بدتر می شوند و با خوابیدن و استراحت بدتر می گردند ولی خستگی‌های روحی در زمان صبح بدتر می شوند و استراحت و خواب نیز روی آنها تاثیر نداشته و یا حتی آن را بدتر می کند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم محمدی کارشناس روانشناسی گفت: خستگی چیزی جز همان واژه ای که در طول روز از آن گلایه می کنیم نیست و مهمترین علت تشکیل دهنده آن همین حالت "گلایه آمیز" است. خستگی ها از نظر علایم و مدت زمان تداوم به دو دسته فیزیکی (جسمی) و روحی تقسیم بندی می شوند.

وی ادامه داد: خستگی های جسمی دوره کوتاه تری نسبت به خستگی های روانی دارند. خستگی های جسمی با انجام فعالیت بدتر می شوند، ولی خستگی های روانی با فعالیت تقلیل می یابند، لذا معمولا در وظایف و مسئولیت های فرد اختلال ایجاد نمی کنند.

این کارشناس تصریح کرد: خستگی‌های جسمی یا زودگذر با استراحت، کاهش حجم کار و رفتن به سفر کاملا برطرف می شوند، اما خستگی روانی مستمر و فرسایشی است و زمینه ساز بیماری افسردگی است.

وی در خصوص علایم خستگی اظهار داشت: "خستگی" هم مانند دیگر بیماری ها علایمی دارد که برخی از آنها عبارتند از: خواب بدون هیچ گونه آثار نیروبخش، ضعیف شدن حافظه کوتاه مدت و قدرت تمرکز، ناراحتی و بیقراری، درد مفاصل بدون ورم و کبودی مفاصل، درد و ناراحتی ماهیچه ها، سردرد شدید، گلودردهای عودکننده، ضعف غدد لنفاوی، خشکی شدید پوست، خشکی چشم، سرماخوردگی و عرق کردن در هنگام شب، کرخ شدن و بی حسی.

آنچه حایز اهمیت است، این است که حتی وخیم ترین حالت ها در این بیماری کشنده نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *