پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ادامه اعتصاب غذای فعالان سیاسی بحرین

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 330438
معاون دبیر کل جریان "العمل الاسلامی" بحرین اعلام کرد که زندانیان سیاسی این کشور در دوازدهمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برند و این امر از سوی رسانه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
به گزارش جهان،‌ شیخ عبدالله الصالح معاون دبیر کل جریان "العمل الاسلامی" بحرین با حضور در خبرگزاری تسنیم به شرح آخرین تحولات سیاسی کشورش پرداخته و از ضعف رسانه‌های بین المللی در پوشش جنایت‌های رژیم آل خلیفه ابراز ناخشنودی کرد.

وی اعلام کرد که رژیم آل‌خلیفه با استفاده از ضعف پوشش رسانه‌ای وقایع رخ داده در بحرین و سکوت جامعه جهانی در قبال آن‌ها، اقدام به سرکوب وحشیانه مردم و رهبران سیاسی این کشور می‌کند.

عبدالله الصالح از اعتصاب غذای کلیه زندانیان سیاسی و رهبران شاخص انقلاب بحرین در زندان "جو" خبر داده و اعلام کرد که این اعتصاب بدون هیچ گونه توجهی از سوی رسانه‌ها وارد دوازدهمین روز خود شده است.

او در این خصوص توضیح داد که اعتصاب غذای زندانیان زمانی آغاز شده است که نیروهای امنیتی زندان "جو" شیخ محمد علی المحفوظ دبیر کل جریان "العمل الاسلامی" را که سعی داشت از ضرب و شتم یک زندانی به واسطه زندان‌بانان جلوگیری کند مورد اهانت و تعرض قرار داده و وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند، باوجود پیگیری‌های جریان "العمل الاسلامی" تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری وی به دست نیامده است.

الصالح تاکید کرد زندان "جو" که محل نگهداری از کلیه رهبران انقلاب و فعالان سیاسی می باشد همواره شاهد ضرب و شتم و اهانت به علمای بحرینی بزرگی همچون شیخ محمد علی المحفوظ، سید احمد الماجی، سید مهدی الموسوی و ششیخ جاسم الدمستانی بوده است اما هیچ‌گاه زندانیان در برابر اهانت‌ به علما ساکت نمانده‌ و دست به اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند که در اغلب موارد دامنه این اعتراضات به خارج از زندان و خیابان‌ها نیز کشیده شده است برای نمونه می‌توانیم به آخرین آن‌ها یعنی اعتصاب غذای فعلی در زندان جو اشاره کنیم، این موارد باعث بیشتر شدن نفرت مردم از نظام آل‌خلیفه و قدرت بخشیدن به انقلاب این کشور می‌شود.

از سوی دیگر شیخ عبدالله الصالح به تحولات خارج از زندان اشاره کرده و تاکید کرد که با وجود دستگیری و تبعید کلیه رهبران انقلاب و چهره‌های سیاسی برجسته مردم از پای ننشسته و با شور انقلابی بیشتری به خیابان‌ها می‌روند، وی خاطرنشان کرد حتی سرکوب‌های وحشیانه رژیم آل‌خلیفه نتوانسته تا از فعالیت‌های انقلابی مردن بکاهد بلکه این فعالیت‌ها به صورت مستمر در حال افزایش است.

برای نمونه می‌توان به راهپیمایی‌های بسیار گسترده مردم در ایام برگزاری اجلاس امنیتی "گفتگوی منامه" اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *