جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷

برائت‌مردم‌گنابادازفرقه صوفیه‌گنابادیه+عکس

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 329964
مردم و مسئولان شهرستان گناباد با امضای طوماری خواستار اقدام جدی مراجع قضایی نسبت به توهین قطب این فرقه نسبت به ساحت حضرت فاطمه زهرا(س) شدند.
به گزارش جهان به نقل از ندای انقلاب، حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه شهرستان گناباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اهانت اخیر قطب دراویش گنابادی به ساحت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت :با توجه به سابقه فرقه صوفیه گنابادیه و اهانت اخیرشان نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س)، مردم شهرستان گناباد ضمن ابراز تنفر از این فرقه خواستار حذف نام گنابادیه و تغییر آن هستند.

وی افزود: این فرقه صوفی از نظر اعتقادی و اخلاقی دارای سابقه بدی است و علاوه بر ارتباط نزدیک با رژیم شاه، در سال ۸۸ نیز از فتنه گران حمایت کرده است.

امام جمعه شهرستان گناباد با محکوم کردن اهانت قطب این فرقه به ساحت حضرت زهرا(س) گفت: این فرقه صوفی با اینکه ادعای شیعه بودن دارد اما اخیرا قطب این فرقه به مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا(س) اهانت کرده و دل های مردم شریف و ولایتمدار را جریحه دار نموده است.


وی با گله از رسانه های جمعی نسبت به انتساب این فرقه به گناباد اعلام کرد: ما مردم شهرستان گناباد بار دیگر ضمن ابراز تنفر از این فرقه خواستار حذف نام شهرستان گناباد در رسانه ها می باشیم تا همه بدانند مردم انقلابی و شریف گناباد از این فرقه و رهبر آن بیزار هستند.

مردم شهرستان گناباد نیز پس از پایان نماز جمعه طوماری در برائت از فرقه صوفیه گنابادیه امضا کردند. مردم در این طومار خواستار حذف پسوند گناباد از نام این فرقه صوفی و همچنین اقدام جدی مراجع مربوطه برای برخورد با اهانت کنندگان به ساحت حضرت زهرا(س) شدند.


گفتنی است، سلطان محمد معروف به محمد بی چاره موسس فرقه انحرافی صوفیه گنابادی است که در شهر بیدخت از توابع شهرستان گناباد مدفون است و در حال حاضر محل اقامت و مرکز اصلی فعالیت این فرقه در تهران به ریاست نورعلی تابنده می باشد.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *