کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مادر شهید بروجردی به کما رفت

11 آذر 1392 ساعت 16:20

"خدیجه محمدی" مادر شهید محمد بروجردی که ملقب به "مسیح کردستان" بود اکنون در بخش ICU(آی سی یو جنرال) بیمارستان خاتم الانبیا در کما به سر می‌برد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "خدیجه محمدی" مادر شهید محمد بروجردی که ملقب به "مسیح کردستان" بود اکنون در بخش ICU(آی سی یو جنرال) بیمارستان خاتم الانبیا در کما به سر می‌برد. خدیجه محمدی که از ۲۹ آبان‌ماه۹۲ یعنی ۱۳ روز پیش به علت سکته مغزی در بیمارستان خاتم الانبیا واقع در تهران بستری شده است، اکنون در کماست. مشکلات ریوی، فشارخون و عوارض ناشی از سکته مغزی این مادر فداکار توسط پزشکان معالج او در بیمارستان تحت کنترل و درمان است.

سردار شهید "محمد بروجردی"، در سال ۱۳۳۳ در یکی از بخش‌های شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. با اوج گیری روند انقلاب اسلامی در دوازدهم بهمن ۱۳۵۷ و هم زمان با ورود پیروزمندانه حضرت امام(ره)ه به ایران، به امر شهید بهشتی و با نظارت شهید حاج مهدی عراقی، مسؤولیت تشکیل و سرپرستی حفاظت از رهبر کبیر انقلاب به شهید بروجردی محول شد. شهید محمد بروجردی، از پایه گذاران اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

بروجردی فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع)، در جوانی برای آموزش‌های نظامی و فراگیری فنون چریکی عازم سوریه ولبنان شد. و بعد از آن به نیروهای تحت فرماندهی شهید چمران پیوست. شهید بروجردی بعد از فرمان امام خمینی(ره) برای سرکوبی ضد انقلابیون عازم پاوه و سپس کردستان شد.

در کردستان تمام حرکات ضدانقلاب را به عنوان فرمانده عملیات زیر نظر داشت. در جریانات پاوه، درگیری سنندج و حوادث دردناک شهرهای کردستان همواره یکه‌تاز مقابله با ضدانقلاب بود و شهرها یکی پس از دیگری با دلاوری‌های شهید بروجردی و یارانش آزاد شد. مردم کردستان با علاقه عجیبی او را دوست داشتند. او همواره می‌گفت باید حساب مردم را از ضدانقلاب جدا کنیم. به خاطر این برخورد گرم و صمیمی با مردم آن منطقه بود که به او لقب "مسیح کردستان" داده بودند. او به سیدالشهدای کردستان نیز معروف بود. او در اول خرداد ۱۳۶۲ براثر انفجار مین به شهادت رسید.


کد مطلب: 329142

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/329142/مادر-شهید-بروجردی-کما-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com