چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

برق در تابستان ۲۰ درصد گرانتر است

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 328819
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که مصرف برق در تابستان بیش از مصرف در فصول دیگر است، اظهار کرد: در تابستان نرخ برق نسبت به سایر فصول ۲۰ درصد بیشتر است تا انگیزه‌ای برای کاهش مصرف باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به این‌که موضوع مذکور بحث تازه‌ای نیست و پیش از این هم اعمال می‌شد، گفت: بهای برق مصرفی مشترک بیش از ۷۵ درصد از مردم در یک ماه کمتر از ۱۰ هزار تومان است که به ازای هر روز ۳۰۰ تومان می‌شود که کمتر ازقیمت یک بسته پفک است.

وی با تاکید بر این‌که قیمت برق در ایران درحال حاضر نازل‌ترین قیمت در منطقه خاورمیانه است گفت:‌ افزایش قیمتی که مردم در حوزه برق احساس کردند مربوط به برق مصرفی در تابستان است که معمولا قبض آن در پاییز وصول می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که تعرفه برق تغییر نکرده است، گفت: تنها ردیفی به قبوض برق اضافه شده که براساس آن ۳۰ ریال عوارض به ازای هر کیلووات ساعت از مشترک گرفته می‌شود.

دریافت۴۵۰۰ میلیارد ریال عوارض برای کمک به برق رسانی روستایی

فلاحتیان در پاسخ به این پرسش که عوارض اخذ شده‌ای که برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و کمک به برق رسانی روستایی دریافت می‌شود به چه میزان یاری‌دهنده وزارت نیرو است؟ گفت:‌ در سال ۲۰۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی می فروشیم که بخشی از مشترکین مانند روستاییان از پرداخت عوارض معاف هستند.

وی ادامه داد: با احتساب مشترکین معاف از پرداخت عوارض، ۱۶۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده شامل عوارض می‌شوند که رقم دریافتی عوارض در سال حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه برق بعد از اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها هیچ گونه افزایشی نداشته است و فقط براساس مصوبه مجلس سه تومان عوارض دریافت شود که رقمی بسیار جزیی‌ است و در کل کشور حدود ۵۰ درصد از مشترکین ماهانه کمتر از ۷۰۰۰ تومان پول برق پرداخت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *