جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

هشدار انگلیس به اسرائیل درباره توافق ژنو

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 327773
«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در پارلمان گفت: «باید همه از جمله اسرائیل از اتخاذ هرگونه تدابیری که توافق هسته ای (ایران و گروه ۱+۵) را تضعیف می کند، خودداری کند. ما نگران کسانی هستیم که به این موضوع بدبین هستند.»
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزیر خارجه انگلیس عنوان داشت، اسرائیل بایستی از اتخاذ هرگونه تدابیری که توافق هسته ای موقت بین ایران و گروه ۱+۵ را تضعیف می کند، اجتناب کند.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در پارلمان گفت: «باید همه از جمله اسرائیل از اتخاذ هرگونه تدابیری که توافق هسته ای (ایران و گروه ۱+۵) را تضعیف می کند، خودداری کند. ما نگران کسانی هستیم که به این موضوع بدبین هستند.»

هیگ، امروز (دوشنبه)، پارلمان انگلیس را در جریان مذاکرات هسته ای در ژنو، قرار داد و خاطرنشان کرد که هیچ نشانه ای دال بر این کشورهای مخالف این توافق در تلاش برای متوقف کردن آن «به صورت عملی» هستند، نمی بیند.

وزیر خارجه انگلیس در عین حال گفت: «انگلیس هوشیار خواهد بود.»

ایران و شش قدرت جهانی بامداد یکشنبه (۲۴ نوامبر) در ژنو به توافقی درباره برنامه هسته ‌ای ایران رسیدند.

مطابق این توافق شش ماهه، ایران تعهد کرده که غنی‌سازی اورانیوم خود را محدود کند و طرف مقابل نیز متعهد شده است که ضمن تعلیق بخشی از تحریم ها، تا شش ماه هیچ تحریم تازه ای علیه ایران وضع نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ساسان
Iran, Islamic Republic of
سلام
اين هياهو و كولي بازي اسرائيل و نقش مصلحانه انگليس براي اينه كه ما رو به غلط بندازه و فكر كنيم كه كار خيلي بزرگ و برد خيلي شيريني كرديم!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
البته اين غربي ها هستند كه برد شيرين كرده اند در واقع آنها سايه سنگين تحريم را از سر خودشان دور كردند تا اقتصاد رو به زوالشان رونق بگيرد و شركت هاشون يكي پس از ديگري به تعطيلي كشيده نشوند . ايران اشتباه كرد شرايط اونها را پذيرفت يه خورده ديگه مقاومت و سرسختي ازخود نشان ميداد و خواستار لغو همه تحريم ها ميشد اونها نهايتا" مي پذيرفتند چون اونقدر كه ما تحت فشار بوديم اونها هم از سوي افكار عمومي شان تحت فشارند .بهر صورت آنفدر كه شلوغش مي كنند توافق ژنو آش دهن سوزي نيست اين 1+5 يك بود كه به خواسته هايش رسيد و نه ايران به 10 معطلي اش نمي ارزيد مثل اينه تيم مه 5 به يك نتيجه را به حريف واگذار كرده باشده.

اگر مذاكرات را دو سه سال ديگه كشش مي دادند شايد توافق بهتري بدست مي آمد. بهر حال غربي ها از فرصت دولت تدبير و اعتدال حد اكثر استفاده را كردند و تير شونو به هدف زدند.

از كجا معلوم دولت دوازدهم مثل دولت هاي نهم و دهم نباشد بلكه سرسخت تر در مقابل غربي ها لذا از تمايل دولت يازدهم به غرب نهايت استفاده را بردند نون و پنير آوردند نيتجه ده سال مقاومت و ماحصل تلاش هسته ايي مونو بردند كوفتشون بشه ايشالله.