پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بیانیه کاخ سفید پس از توافق ژنو

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 327307
کاخ سفید با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که به موجب توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشورهای ۱+۵، تهران به چند میلیارد دلار پول نقد که حاصل از درآمد فروش نفت، محصولات پتروشیمی و طلا و دیگر فلزات گران بها است، دسترسی پیدا می کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز نوشت: کاخ سفید اقدام به توزیع برگه ای حاوی اطلاعات مربوط به توافق هسته ای ایران در میان خبرنگاران کرده که در این برگه تایید شده که به موجب توافق حاصل شده در ژنو، ایران به میلیاردها دلار پول نقد دسترسی پیدا می کند.

در این سند آمده است : دسترسی بالقوه به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار پول که حاصل درآمد فروش طلا و فلزات گران بها است، البته بخشی از این پول مربوط به محدودیت ها ایجاد شده در بخش خودرو ایران و همچنین صادرات محصولات پتروشیی نیز می شود.

در ادامه این سند آمده است : به موجب این سند ایران می تواند صادرات نفت خود را در سطح کنونی ادامه دهد و به موجب توافق چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد فروش نفت در اختیار ایران قرار می گیرد و البته این به شرطی است که تهران به تعهدات خود عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *