جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ابراز امیدواری فرانسه برای توافق مذاکرات

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 326777
ˈلوران فابیوسˈ وزیر امور خارجه فرانسه که با خروج از توافق جمعی اولیه ایران و گروه ۱+۵ در دور قبلی مذاکرات هدف انتقادهای گسترده حتی در اروپا قرار گرفت، ابراز امیدواری کرد: ایران و قدرت های بزرگ در ژنو به توافقی محکم و پایدار دست یابند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: فابیوس در مصاحبه با شبکه تلویزیونیˈفرانس ۲ˈ برای دستیابی به توافقی قوی و محکم در مذاکرات روز پنجشنبه ژنو ابراز امیدواری و خاطر نشان کرد: چنین توافقی تنها با پایه های محکم و سختگیرانه امکان تحقق دارد.

وزیر امور خارجه فرانسه عنوان کرد: ایران کاملا حق استفاده از (انرژی) هسته ای غیر نظامی را داراست اما بمب اتمی نه. این همان موضع مشترکی است که ما از آن دفاع می کنیم.

وی همچنین اعلام کرد:پیش نویس مسائل اصلی مذاکره، مورد پذیرش هر شش کشور مذاکره کننده است.

خبرگزاری فرانسه افزود : مذاکرات قدرت های بزرگ و ایران دیروز ( چهارشنبه) در ژنو و برای سومین بار از اواسط ماه اکتبر تاکنون از سر گرفته شد که قرار است امروز برای پرداختن به جزئیات طرحی که در آن محدود شدن برنامه هسته ای ایران در قبال کاهش محدود تحریم ها پیش بینی شده، ادامه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *