جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خدا بهشت را ارزان به کسی نمی‌دهد

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 326584
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضی از انسان‌ها گمان می‌کنند دسترسی به بهشت آسان است، اما خداوند بهشت را ارزان و رایگان به کسی نمی‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین فیض آبادی در سلسله جلسات پرسش و پاسخ «پرسمان دینی» که در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی و با حضور عموم زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای ذره ذره اعمال ما جزا تعیین می‌کند و این اعمال گاهی به اندازه‌ای کوچک هستند که به چشم نمی‌آیند و ما هر روز در حال انجام آن‌ها هستیم.

وی افزود: انسان باید با اعتقاد به معاد و این‌که روزی همه اعمال ما مورد حسابرسی قرار می‌گیرند، سعی کند در رفتارش تجدید نظر کرده و تلاش کند که به اعمال خوب و پسندیده بیش ‌از پیش روی آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تفسیر آیه‌ای از سوره «لیل» عنوان کرد: کاری را که انجام می‌دهیم برای جبران خوبی دیگران نباشد بلکه فقط برای رضای خدا باشد. خداوند به نسبت نعمتی که به انسان می‌دهد از او خروجی می‌خواهد. این نعمت‌ها می‌تواند علم، ثروت و یا هر چیز دیگری باشد اما شیعیان از نعمت مهم‌تری به نام اهل بیت(ع) برخوردارند که باید نهایت استفاده را از ایشان کرده و در راه رضای خداوند از آن حضرات استفاده کنند.

فیض آبادی ادامه داد: ما در اعمال خوب نباید به دنبال کمیت باشیم بلکه باید به کیفیت عملمان بیشتر توجه کنیم چرا که همه آثار اعمال ما در این دنیا باقی خواهد ماند، بنابراین خداوند به اثری که عمل انسان دارد توجه داشته و به تعداد و مقدار آن عمل خوب یا بد اهمیت نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: خداوند بهشت را در مقابل اندیشه انسان‌ها ارزانی نمی‌دارد بلکه این اعمال انسان‌ها است که باعث داخل شدن یا نشدن آنان به بهشت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *