چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۵

حیدری: مناظره که خاله‌بازی نیست

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 326574
مرتضی حیدری درباره روند برگزاری مناظره‌های تلویزیون گفت: «کلیت «مناظره» خوب است، اما یکی از مشکلات جدی ما در برگزاری مناظره بر سر دعوت از مهمان‌هاست.»
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مجری برنامه «مناظره» ادامه داد: «برنامه «مناظره» همچون گذشته روال سابق خود را طی می‌کند و کلیت آن خوب است، اما ما در تلاشیم تا یکسری مشکلات موجود را حل کنیم؛ چرا که در برگزاری مناظره‌ها کمی محدودیت داریم و به نظر می‌رسد که هنوز ادبیات مناظره میان مسئولان جا نیفتاده است.»

حیدری خاطرنشان کرد: «یکی از مشکلات جدی این روزهای «مناظره» به حضور مهمان‌ها مربوط می‌شود. اولین دغدغه مهمانان برای حضور در برنامه این است که چه کسانی هستند؟ ما همیشه این مشکل را داریم که می‌گویند اگر فلانی در برنامه باشد من نیستم یا اینکه حتما باید فلانی در برنامه حاضر باشد تا من بیایم. به نوعی افراد اصرار دارند که رفقا و همفکران خودشان در برنامه مقابلشان قرار بگیرند. «مناظره» که خاله‌بازی نیست.»

او تاکید کرد: «متاسفانه این مشکل همیشه برای «مناظره» وجود دارد و حتی مسئولان و کار‌شناسان هم این رویکرد را دارند، بنابراین این کار ما را سخت می‌کند و بهتر است که کمی فرهنگ و ادبیات «مناظره» را بالا ببریم و افراد را متوجه کنیم که بحث سر یک موضوع به معنای درگیر شدن، مباحثه خصومت آمیز و دشمن‌تراشی نیست بلکه می‌توانند با ‌‌نهایت احترام موضوع برنامه را نقد کنند نه اینکه شخصیت خودشان را مورد نقد قرار بدهند.»

حیدری اظهار کرد: «اگر این اتفاق در حوزه میهمانان بیفتد و متوجه این موضوع شوند که نباید خودشان را نقد کنند قطعا مشکلات حل می‌شود.»

مجری برنامه «مناظره» در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مشکل میهمانان با یکدیگر، تا چه میزان در کنترل برنامه توسط مجری تاثیر می‌گذارد؟ گفت: «به هر حال ما برنامه‌ را کنترل می‌کنیم چرا که همیشه یکسری چارچوب‌هایی در برنامه داریم که طبق‌‌ همان چارچوب‌ها عمل می‌کنیم، اما مشکل ما سر چیز دیگری است. ما باید بتوانیم افراد را پای میز مناظره بکشانیم.»

اوبا بیان اینکه در مناظره قرار نیست افراد را وزن کنیم، خاطرنشان کرد: «در «مناظره» ما ترازو نگذاشته‌ایم که افراد را وزن کنیم. هر فردی یک ایده و تفکری دارد که باید از تکفراتش دفاع کند، میهمانان نیز باید هم به احترام بینندگان و هم حضور خودشان در برنامه‌، با منطق و استدلال از حرف‌هایشان دفاع کنند.»

حیدری در پایان گفت: «سه موضوع برای «مناظره» این هفته در نظر گرفتیم که هنوز قطعی نشده است. فکر می‌کنم نهایتا تا روز چهارشنبه موضوع «مناظره» این هفته مشخص شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
پس چیه!؟
Iran, Islamic Republic of
آقای حیدری، " مشکلات معلولین " را موضوع یکی از مناظرات قرار دهید.
خدا خیرتان دهد.
Iran, Islamic Republic of
آقاي حيدري مناظره اي كه شما برگزار مي كنيد قطعا خاله بازي است وگرنه شما كارشناس همه مسائل نمي شديد.
مناظره ها سرگرمي خوبي است ولي نتيجه اي ندارد چون هيچكدام از نظر خود كوتاه نمي ايند
محمد
موضوع یکی ازمناظراتتان رابین مسوولین اقتصادی دولت قبل وتیم اقتصادی دولت جدید قرار دهید