پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۴

ظریف: محتشمی‌پور مرا آمریکایی خواند/ واکنش محتشمی

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 326495
دکتر ظریف چیز دیگری را نسبت داده و آن اینکه وقتی موضوع نمایندگی ایشان در نیویورک‌، مطرح شده من مخالفت کرده و گفته‌ام وی آمریکایی است! این مطلب خیلی عجیبی است.
ظریف: محتشمی‌پور مرا آمریکایی خواند/ واکنش محتشمی
به گزارش جهان به نقل از جماران، علی اکبر محتشمی پور وزیر اسبق کشور در دولت میرحسین موسوی در پاسخ به این سوال که:"اخیرا آقای دکتر ظریف در کتاب خاطراتشان از شما به خاطر مخالفت با فرستادن ایشان به آمریکا به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل گلایه کرده اند. می توانید در خصوص دلیل اتخاذ آن مواضع توضیح دهید؟" گفت: من الان چیزهایی که آقای ظریف در خاطرات‌شان نوشته‌اند و نسبت داده‌اند را دقیقا به یاد ندارم. اما آنچه به یاد دارم و آن زمان ما در داخل کشور شنیدیم این است که وقتی ایشان در نمایندگی سازمان ملل بودند، آقای دکتر ولایتی و هیأت ایرانی ایشان را می‌بینند می‌پسندند که یک جوان خوش بیان و مسلط بر زبان انگلیسی بوده و دبیرکل سازمان ملل هم از ایشان تعریف می‌کند. اطلاعات دیگری که ما آن زمان از ایشان داشتیم این بود که آقای ظریف از دوران دبیرستان به آمریکا رفته و تحصیلات مدرسه‌ای و دانشگاهی را در آنجا گذرانده است؛ البته گویا وی در خاطراتش گفته که تحصیلات دانشگاهی را آمریکا گذرانده است. وقتی دکتر ولایتی به امریکا می‌رود دکتر ظریف را جذب نمایندگی ایران می‌کند و وقتی وی همراه دکتر ولایتی به ایران می آید، چون در سن سربازی بوده و خدمت نرفته بود، پلیس فرودگاه مانع خروج وی می‌شود. از فرودگاه با من که آن موقع وزیر کشور بودم، تماس گرفتند و گفتند فلانی می‌خواهد از کشور خارج شود و اگر شما اجازه بدهید از کشور خارج شود. من گفتم نمی توانم برخلاف قانون به کسی که سرباز است اجازه دهم به خارج از کشور برود. آقای ولایتی هم با من تماس گرفت و ایشان را راهنمایی کردم؛ گفتم من نمی‌توانم برخلاف قانون اجازه دهم وی خارج از کشور برود، مگر اینکه دوره سربازی برود. اما شما می‌توانید یک کار کنید و آن این‌که برخی ارگان‌ها برای انجام وظایف و ماموریت های قانونی خود، اختیار داشتند که درخواست نیروی سرباط وظیفه نمایند فلذا به ایشان عرض کردم که درخواستی به شورای عالی دفاع بنویسند و برای نیروهای مورد نیاز، مصوبه می‌گیرند که آن‌ها دوران سربازی را در فلان ارگان خدمت کنند. شما هم می‌توانید با رئیس جمهور که رئیس شورای عالی دفاع است صحبت کنید تا ایشان این مصوبه را بگیرند که دوره خدمت را در نیویورک بگذارند و رفت و آمد داشته باشد. دکتر ولایتی از این راه تشکر کرد و از همین طریق موضوع را حل کرد.

اما دکتر ظریف چیز دیگری را نسبت داده و آن اینکه وقتی موضوع نمایندگی ایشان در نیویورک‌، مطرح شده من مخالفت کرده و گفته‌ام وی آمریکایی است! این مطلب خیلی عجیبی است. زیرا اصولا سفرا در هیأت دولت مطرح نمی‌شدند. سفیر را وزیر خارجه پیشنهاد می‌کند و رئیس جمهور استوارنامه وی را امضا‌ می‌کند. قبل از آن هم اگر او را به کشور مقابل می‌فرستند تا اگر آن‌ها تأیید کردند، استوارنامه امضا می‌شود. من تعجب می‌کنم که دکتر ظریف می‌گوید وقتی بحث نمایندگی دکتر ظریف مطرح شد، بنده مخالفت کرده ام؛ من چنین مخالفتی را به خاطر ندارم و اساسا چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

نکته دیگر اینکه گفته‌اند من در نماز جمعه گفته‌ام که آقای محلاتی در مورد قطعنامه ۵۹۸ نامه نوشته است. من یادم نمی‌آید چنین حرفی را زده باشم. خوب بود که خودش می‌آمد با من حرف می‌زد. زیرا در اتاق من همیشه باز بود و حتی استانداری ها را موظف کرده بودیم که هفته‌ای یکبار درب دفتر باز باشد تا همه حرف خود را بزنند؛ چه رسد برای دیپلمات‌ها و ایشان می‌توانست توضیح دهد و نیازی نبود که به روز قیامت حواله دهند؛ اما اگر ما حرفی زده‌ایم و اشتباهی کرده‌ایم عذرخواهی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دکتر ظریف در خاطرات خود به صراحت بیان کرده که بدترین ضربه‌ها را از دست چپ‌های دیروز خورده است. خبر شما را به نقل از وطن امروز در مورد احتمال کاندیداتوری ظریف از جانب اصلاح طلبان خواندم و بسیار خندیدم. ظریف صراحتاً گفته و ثابت کرده که فقط به نظام وابستگی دارد نه به چپ یا راست.
Canada
محتشمی پور و آقای ظریف، هر دو توی یک خط هستن، این فیلما و تئاتر بازی کردنها، تاریخ مصرفش گذشته.
یکی
Iran, Islamic Republic of
احسنت! این ها جنگ روانی تیم رسانه ای دولت است.
خیلی جالبه اقای محتشمی ریز ترین خاطره را یاد میاورد اما بزرگتر را یاد نمیاورد در ضمن اگر معترض بود باید ظریف را به خلاف گویی متهم میکرد
همین حرف ها را هم موسوی خوئینی ها بالاخص در جریان تعیین رهبری می زد اما همه اونها الان خودشان در دامن آمریکا هستند!!!!!!!!!!!!!!
گمنام
Iran, Islamic Republic of
خوب یا بد فعلا آقای ظریف گلادیاتور هسته ای ماست . برایش دعا میکنیم و با حرکات محکم و خوبش هورا میکشیم و اگر خدایی ناکرده حرکت اشتباهی کرد به او تذکر میدهیم.




محرم است بیایید برای پیروزی تیم مذاکره کننده ایرانی و عنایت ابا عبدالله (ع) برایشان زیارت عاشورا بخوانیم
سینا
Iran, Islamic Republic of
این همون محتشمی‌پور صیانت از آرای موسوی هست که در زمان خاتمی می‌گفت: صدام خالدبن ولید است و ما باید به صدام کمک کنیم!
این مملکت هرچی کشیده از اصلاح طلبان دیروز و امروز است
Iran, Islamic Republic of
من ظریف را اصولگرای خلاق میدانم.
صحرا
Germany
جواب عاقلانه و متین به این می گویند. اگر برادران حزب الهی بودند چیزی از ظریف و خانواده و دنیا و آخرتش باقی نمی گذاشتند.
اگر ظريف در دولت احمدی نژاد بود و اين حرفها را زده بود محتشمی اين عذر خواهی را هم نمی کرد.
ی
Iran, Islamic Republic of
برادران حزب اللهی اصلا وارد این بازی های زرگری نمی شوند. هم تیمی ها فیلم بازی می کنند تا برای ظریف به عنوان یک چهره اعتدالی دشمن درون گروهی با اتیکت افراطی درست کنند.
Iran, Islamic Republic of
ظریف خدا به همراهت
انشاالله در مذاکرات موفق باشی
وقتی جوانان این مرز و بوم در جبهه می جنگیدند, برخی در نیویورک سربازی می کردند.
وبازهم ولایتی