کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی خط دریایی برای زیارت کربلا

27 آبان 1392 ساعت 18:15

زائرانی ‌که علاقمند هستند از طریق دریا و بندر خرمشهر به عتبات عالیات سفر کنند می‌توانند به خرمشهر آمده و سپس از این بندر به بصره بروند، البته باید با سازمان حج و زیارت هماهنگی لازم انجام شود.


به گزارش جهان به نقل از ابنا مدیر عامل سازمان بنادر گفت: زائرانی ‌که علاقمند هستند از طریق دریا و بندر خرمشهر به عتبات عالیات سفر کنند می‌توانند به خرمشهر آمده و سپس از این بندر به بصره بروند، البته باید با سازمان حج و زیارت هماهنگی لازم انجام شود.

سید‌عطاءالله صدر با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در مطالعات و هدف‌گذاری‌های خود خطوط کلی توسعه بنادر کشور را مشخص کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های توسعه‌ای بنادر اجرا کرده‌ایم که بخشی از آنها به پایان رسیده و بخشی از آن تا پایان سال ۹۴ که پایان برنامه پنج ساله پنجم است، باید به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر عمده تجاری کشور ۱۸۶ میلیون تن در سال است که این رقم باید تا پایان برنامه پنجم به ۲۱۰ میلیون تن در سال برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توسعه و بازسازی بندر خرمشهر، اضافه کرد: بندر خرمشهر که دوران دفاع مقدس کاملاً تخریب شده بود را کاملاً بازسازی کرده‌ایم و هم‌اکنون موقعیت مناسبی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت بندر خرمشهر هم‌اکنون پنج میلیون تن کالا در سال است، بیان کرد: برای عملیات کانتینری تجهیزات این بندر تأمین شدهو اسکله‌های بندر کاملاً بازسازی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بندر خرمشهر به خطوط ریلی راه‌آهن وصل شده است و حمل و نقل ترکیبی به خوبی از آنجا انجام می‌شود.

صدر یادآور شد: در حال حاضر شناورهای مختلف می‌توانند از اروندرود وارد شده و به بندر خرمشهر برسند، البته تنگنایی به نام شناورهای مغروقه وجود دارد که در حال رفع شدن است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، برخی از شناورهای ما و دشمن در آبراهه اروند غرق شد، اظهار داشت: هم‌اکنون عملیات سالویج (خارج‌سازی مغروقه‌ها) برای ایمن‌سازی این آبراهه در حال انجام است، برخی شناورها خارج‌سازی شده‌‌ و عمده شناورهای مسیر تردد خارج شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بندر خرمشهر، بازسازی بندر از نظر جابه‌جایی کالا و مسافر توسعه یافته است.

صدر با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین ترمینال مسافری در بندر خرمشهر وجود دارد، ادامه داد: این ترمینال به تجهیزات استقرار مناسب و جابه‌جایی مجهز بوده و تسهیلات رفاهی و دستگاه‌های ایکس‌ری در این ترمینال مسافری وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه شناورهای مسافری مجهزی از بندر خرمشهر حرکت می‌کنند، اضافه کرد: این شناورها در مسیرهای بین‌المللی تردد دارند، در حال حاضر مسیر خرمشهر ـ کویت فعال است و ظرفیت راه‌اندازی مسیر خرمشهر به عراق هم وجود دار‌د.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زائرانی ‌که علاقمند هستند از طریق دریا و بندر خرمشهر به عتبات عالیات سفر کنند می‌توانند به خرمشهر آمده و سپس از بندر خرمشهر به بصره بروند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: البته در این راستا باید با سازمان حج و زیارت هماهنگی لازم انجام شود؛ زیرساخت‌های این سفر دریایی را ما فراهم کرده‌ایم و فقط باید این مسیر از سوی سازمان حج و زیارت برای زائران عتبات به رسمیت شناخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین اگر خطوط کشتیرانی از این مسیر استقبال کرده و شناورهای مجهزی در این مسیر قرار دهند استقبال از این مسیر دریایی برای انجام سفر‌های زیارتی عتبات بسیار افزایش می‌یابد.


کد مطلب: 326205

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/326205/راه-اندازی-خط-دریایی-زیارت-کربلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com