پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تظاهرات ضدسیاستهای ریاضتی ایتالیا

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 325684
در ادامه نارامی های اجتماعی در ایتالیا، دانش اموزان و دانشجویان این کشور هم به جمع دیگر تظاهرکنندگان و معترضان در ایتالیا ضد لایحه بودجه و تداوم سیاست های سخت گیرانه اقنصادی در این کشور پیوستند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، هزاران نفر از دانش اموزان دبیرستانی و دانشجویان ایتالیایی در شهرهای مختلف این کشور از جمله رم با راهپیمایی در خیابان های مرکزی پایتخت، تغییر لایحه بودجه و اختصاص منابع بیشتر به بخش اموزش را خواستار شدند.

یک دانش اموز ایتالیایی به خبرنگار ما در رم گفت:« ما ضد لایحه بودجه دولت که در ان کاهش بیشتر بودجه مدارس و دانشگاه های دولتی پیش بینی شده است تظاهرات می کنیم. هم اکنون مدارس دولتی به علت کمبود بودجه در وضع بسیار بد و اسفباری قرار دارند».

این در حالی است که دولت سابق ایتالیا در چارچوب سیاست های ریاضتی خود، ۵۰۰ میلیون یورو از بودجه بخش اموزشی را کاهش داده بود.

یک دانشجوی ایتالیایی هم گفت: «دانش اموزان و دانشجویان در ایتالیا امروز با تظاهرات در حدود یکصد شهر به دولت هشدار دادند که ادامه کاهش بودجه مدارس و دانشگاه های دولتی به اموزش و پرورش لطمه جبران ناپذیری خواهد زد».

تظاهرکنندگان اعلام کردند: در لایحه بودجه دولت، تنها سیاست های ریاضت اقتصادی پیش بینی شده و برای حل مشکلات مردم چاره اندیشی نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *