جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هنوز بابایم تنها نشده

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 325353
بعد از این‌که «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان خود را شنید دیگر در گهواره طاقت نیاورد؛ گرچه جدا شدن از آغوش مادر برای طفلی شیرخوار سخت است ولی پاسخگویی به لبیک اباعبدالله(ع) مهم‌تر بود؛ اهل حرم نمی‌توانستند از علی اصغر(ع) جدا شوند ولی از شش ماهه حسین(ع) دل کندند تا این دردانه هم به کاروان عشاق بپیوندد، گلوی نازک و سفیدش را برای بابا هدیه آورد تا به یزیدیان بگوید هنوز بابایم تنها نشده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، یا علی‌اصغر(ع) این روزها کودکان شهر ما هم لباس‌های سبز و سفید می‌پوشند و سربندهای «یا علی اصغر» می‌بندند و در آغوش مادران و پدران‌شان به میدان عزاداری می‌آیند تا بگویند که از شما و خون گلویتان حمایت می‌کنیم و شما هم ما را در این وانفسای زمانه و هیاهوی روزگار تنها نگذار.

یا علی‌اصغر(ع)، این‌روها مادران کودکان‌ در آغوش‌شان را به مجالس عزاداری می‌آورند تا با خواندن نذرنامه فرزندان‌شان را نذر یاری قیام صاحب الزمان(عج) کنند.

این روزها تهران مانند تمام نقاط عزادار در کشورمان و حتی در دیگر کشورهای جهان حال و هوای خاصی دارد. هر مادری که به کودکش شیر و یا آب می‌دهد به یاد تشنگی علی‌اصغر(ع) اشک می‌ریزد و آزام زمزمه می‌کند «سلام بر لب تشنه امام حسین(ع)». خدا به داد دل رباب برسد.

مادر یک کودک سه‌ماهه می‌گوید: وقتی فرزندم به دنیا آمد نذر کردم در اولین سال تولدش او را به عزاداری حضرت علی‌اصغر(ع) بیاورم تا در زندگی‌اش همواره بیمه ایشان باشد و حب اهل بیت(ع) در دلش جاری و ساری باشد.

برای تربیت فرزندم زندگی ائمه(ع) را الگو قرار داده‌ام و از سخنان و احادیث آن‌ها تا جایی که بتوانم در زندگی‌ام الهام می‌گیرم، شاید فرزندم سربازی کوچک برای امام زمان(عج) شود.

واقعیت‌های عاشورا و ائمه را مطالعه کرده‌ام تا بتوانم به سوالات کودکم پاسخ درستی بدهم. هرگاه می‌خواهم برای او قصه بگویم، قصه‌هایم را از زندگی اهل بیت(ع) انتخاب می‌کنم. در برنامه زندگی‌ام قرائت هر روزه عاشورا را قرار داده‌ام تا ابتدا خود نسبت به این خاندان معرفت کسب کنم و بعد هم کودکم را با معرفت اهل بیت(ع) بزرگ کنم.

از ائمه(ع)، امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) می‌خواهم فرزندم همیشه سالم باشد و زیر پرچم اهل بیت(ع) بزرگ شود ،دعا می‌کنم هیچ‌گاه کاری نکند که باعث رنجش خاطر اهل بیت(ع) شود و همیشه در راستای اهداف آن‌ها گام بردارد.

مادر دیگری که کودکی دو ماهه‌ در آغوش دارد و می‌گوید: فرزندم را با حب اهل بیت(ع) بزرگ خواهم کرد. کودک من در برابر علی‌اصغر امام حسین(ع) قطره‌ای است در برابر دریای بی‌کران. از وقتی که به دنیا آمده یکبار بدون وضو به او شیر نداده‌ام. در این مراسم حاضر شدم تا به اهل بیت(ع) بگویم اگر من در جایی در تربیت کودکم کوتاهی کردم شما مرا یاری و کاری کنید که در رکاب شما بزرگ شود.

از خدا می‌خواهم به حق این کودکان پاک در ظهور مهدی فاطمه(س) تعجیل فرماید، برای این‌که تربیت فرزندم با تربیت اهل بیت(ع) سازگار باشد سعی می‌کنم همیشه بر سر سفره‌ام لقمه حلال بگذارم و با مطالعه کتب دینی و قرآنی ابتدا خودم با آن‌ها آشنا شوم و بعد هم بتوانم کودکم را به درستی آموزش دهم.

دعا می‌کنم کودکم و همه کودکان عاقبت به خیر شوند و جزو سربازان آقا(عج) باشند.

هر کجا را که نگاه می‌کنیم نوزادی سبز‌پوش از آغوش پدر یا مادری سیاه‌پوش در همین آغازین روزهای زندگی به ندای هل من ناصرینصرنی امام حسین(ع) لبیک گفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *