جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اخراج اهانت‌کننده‌به‌پرچم‌‌ عاشورایی‌ ازعراق

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 325117
نخست‌وزیر عراق دستور داد مهندس شرکت انگلیسی «بیکروز» که اقدام به پاره کردن پرچم عزاداری محرم کرده بود، از خاک عراق اخراج شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای با اعلام این خبر، تاکید کرد که نوری المالکی شهروندان عراقی را به عدم تعرض به شرکت نفتی مذکور دعوت کرد و بر ضرورت بستن راه‌های سوء استفاده برخی جریان‌ها که منتظر فرصتی برای ضربه زدن به صنعت نفت این کشور هستند، تاکید کرد.

در پی اهانت یکی از مهندسان شرکت انگلیسی بیکروز به پرچم عزاداری امام حسین (ع) روز گذشته اهالی بصره مقر این شرکت را به محاصره خود در آوردند. این شرکت در میادین نفتی جنوب عراق به فعالیت مشغول است.

چندی پیش «محمد المنصوری» عضو شورای استان بصره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، با بیان اینکه یکی از کارکنان شرکت انگلیسی «بیکروز» اقدام به پاره کردن پلاکاردهای عزاداری محرم کرده است، خواستار بیرون کردن این شرکت از خاک عراق شد.

وی از احتمال کشیده شدن این موضوع به افکار عمومی بصره و احتمال برگزاری تظاهراتی در اعتراض به فعالیت این شرکت در عراق گفت و اقدام این کارمند انگلیسی شرکت بیکروز را غیر قابل قبول، توهین آمیز به نمادهای اسلامی و ملت مسلمان و همچنین به مثابه گذشتن از خطوط قرمز ملت مسلمان خواند.

المنصوری در ادامه خواستار بیرون کردن این شرکت از خاک عراق شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *