جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳۳ سال پیش در چنین روزی

وعده ای که آمریکایی ها به آن عمل نکردند

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 325034
بر اساس گزارش صدای آمریکا دولت این کشور تاکید کرده است که قصد دخالت در امور ایران ندارد و تصمیم دارد تحریم های ضد ایرانی را پس از آزادی گروگان ها خاتمه بخشد .
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه تشرین چاپ دمشق با انتشار سندی نقش آمریکا در تحریک صدام برای حمله علیه ایران را افشاء کرد.

چهارمین جلسه محاکمه محمد رضا سعادتی عصر دیروز به ریاست موسوی تبریزی و با حضور خبرنگاران برگزار شد .

محمد رضا سعادتی : مجاهدین خلق [منافقین] می دانست که عناصر سیا در این مملکت فعال هستند و من در سازمان مسئول کشف شبکه های سیا در ایران شدم و با سفارت شوروی ارتباط گرفتم .

۷۵ تن از سفرا و کارداران و وابسته های نظامی کشورهای مختلف همراه با خبرنگاران وارد فرودگاه کرمانشاه شدند تا از مناطق جنگی بازدید کنند .

سفیر سوریه اظهار داشت شکی نیست که انقلاب اسلامی ایران در مناطق عربی تاثیر بسیار داشته است. دولت سوریه خط جمهوری اسلامی ایران را که نه شرقی و نه غربی است تائید کرده است.

اسدالله لاجوردی دادستان انقلاب تهران: ادعای قطب زاده در مورد آزادی به فرمان امام کذب است و ایشان به قید وکالت و با معرفی برادرشان به عنوان کفیل از زندان آزاد شده اند .

بر اساس گزارش صدای آمریکا دولت این کشور تاکید کرده است که قصد دخالت در امور ایران ندارد و تصمیم دارد تحریم های ضد ایرانی را پس از آزادی گروگان ها خاتمه بخشد .

آیت الله سیدمحمدباقر حکیم در پیامی به ملت عراق، آنها را از اطاعت از دستورات صدام برحذر داشت.
کورت والدهایم دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد اولاف پالمه نخست وزیر سابق سوئد به عنوان نماینده ویژه برای هموار کردن راه برای مذاکره صلح بین ایران و عراق منصوب شده است .

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد در اثر درگیری هایی که بین گروه های کومله ، رستگاری و دموکراتها صورت گرفت ۱۰۰ نفر از اهالی یک روستا کشته شدند .

افشای توطئه آمریکا برای تحمیل جنگ به ایران

روزنامه تشرین چاپ دمشق با انتشار سندی نقش آمریکا در تحریک صدام برای حمله علیه ایران را افشاء کرد. در این سند که پاسخ به نامه سفارت سابق آمریکا در تهران ازسوی وزارت خارجه این کشور است؛ از شاه مخلوع، شاپور بختیار و فراریان رژیم گذشته در خصوص حمله به ایران مشورت خواسته شده است . بر اساس این سند آمریکا تلاش داشت تا انقلاب نوپای ایران را ابتدا از طریق اختلاف افکنی و تحریک گروه های چپ و راست تضعیف کند و در نهایت با به راه انداختن یک جنگ این انقلاب اسلامی را شکست دهد.(۱)

از این سخن سعادتی که جاسوسی در همه فرهنگ ها امری مذموم است و شخص جاسوس که علیه کشورش دست به جاسوسی می زند منفور همه ملت ها است نقبی می زنیم به عملکرد سازمان مجاهدین خلق در طول دفاع مقدس که اعضای این سازمان این بار نه به صورتی غیر آشکار که نیاز به ادله برای اثبات آن باشد که عیان دست به جاسوسی علیه کشورشان زدند و اطلاعات به دست آمده را در اختیار دولت صدام گذاشتند .

مردم در هرکشوری از جاسوس ها متنفرند

چهارمین جلسه محاکمه محمد رضا سعادتی عصر دیروز به ریاست موسوی تبریزی و با حضور خبرنگاران برگزار شد . در این جلسه سعادتی گفت : شاید هموطنانم به طور کامل معنی جاسوسی را ندانند ولی این واقعیت در هر فرهنگی مطرح می باشد که جاسوس مورد تنفر و لعن و نفرت مردم است ، یعنی وقتی که مردم یک نظام را به طور دلخواه خودشان پذیرفتند هر فردی که آگاهانه اطلاعات سری و حیاتی را در اختیار بیگانگان قرار دهد تا از آن طریق به منافع مادی و گروهی دست یازد طبیعی است که مورد نفرت مردم خودش واقع می شود .

۴ ویژگی جاسوس در کلام یک جاسوس

وی ادامه داد : جاسوسی زمانی روی می دهد که دارای چهار ویژگی باشد ماهیتا علیه نظام حاکم صورت می گیرد ، صریحا و آشکارا به نفع کشور بیگانه است ، اطلاعات سری و حیاتی در اختیار بیگانه قرار می گیرد و نسبت به تمامی موارد فوق آگاهی کامل وجود دارد .

سعادتی در ادامه گفت : برای یک جاسوس حیات مستقل میهنش مطرح نیست او به راحتی فقط برای کسب منافع مادی اسرار میهن و مردمش را فاش می کند چرا که او وطنی ندارد .

اسناد به دست آمده از خودروی آمریکایی ها را چه کردید ؟!

متهم در ادامه به شرحی از مبارزات ضد آمریکایی سازمان مجاهدین خلق و از جمله قتل ۴ آمریکایی پرداخت . در این هنگام موسوی تبریزی پاسخ داد : اگر قرار باشد شما مسئله ترور ۴ آمریکایی توسط سازمان مجاهدین را شرح دهید من از شما خواهم پرسید اسنادی که از داخل ماشین های این ۴ آمریکایی به دست آمد کجا هستند ناگزیر بحث طولانی می شود و جایی که این اسناد رفته ماهیت سازمان را رسوا خواهد کرد .

برای کشف توطئه های سیا با شوروی تماس گرفتم !

عضو برجسته سازمان مجاهدین خلق در ادامه مدعی شد من به دلیل ضد آمریکایی بودن محاکمه می شوم ! سازمان در آن زمان نمی خواست بی تفاوت در مقابل جریاناتی که برای کشورش اتفاق می افتد باشد سازمان در آن زمان می دانست که عناصر سیا در این مملکت فعال هستند و مسئولیت خودش می دانست که در جهت کشف این عناصر مزدور بیگانه نقشی را ایفا کند و در همین رابطه است که من در سازمان مسئول کشف شبکه های سیا در ایران شدم .(۲)

بازدید سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران از مناطق جنگی

۷۵ تن از سفرا و کارداران و وابسته های نظامی کشورهای مختلف همراه با خبرنگاران وارد فرودگاه کرمانشاه شدند تا از مناطق جنگی بازدید کنند . آیت الله اشرفی اصفهانی در مراسم استقبال از این گروه اظهار داشت : شما به شهری آمده اید که مورد بمباران هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفته و کودکان ۷ الی ۸ ساله در این بمباران ها به شهادت رسیده اند . وی ادامه داد : این رژیم حتی به مساجد و مدارس و بازار شهر نیز حمله کرده و هیچ جایی از تیررس بمباران جنگنده های عراق در امان نبوده است . نماینده پاپ در این دیدار اظهار داشت : در این شهر یک اقلیت مسیحی زندگی می کند و ما بی اندازه از بمباران مناطق مسکونی کرمانشاه نگرانیم !!(۳)

استاندار کرمانشاه نیز گفت : در ۲۴ مهر ۱۳۱ نفر بر اثر بمباران این شهر به شهادت رسیدند که ۹ نفر آنها از سرنشینان یک اتوبوس و ۴۶ نفر کارکنان دانشگاه و دست فروشان نزدیک به آن بودند و بقیه از بین دانش آموزان و مردم بیگناه شهر بودند که مدارس و خانه های آنها بمباران شده بود.

صحبت امروز کشور و بحران امروز کشور کمبود ذغال نیست بلکه انرژی هسته ای و تکنولوژی های روز جهان است فناوری هایی که دشمنان را به تحیر واداشته است . ایران در طول ۳۴ سال گذشته راه های نرفته بسیاری را طی کرده است و از آن روزهای احتیاج به این روزهای استقلال رسیده است

توزیع ذغال را دولت به عهده گرفت

توذیع ذغال در سراسر کشور در اختیار دولت قرار گرفت و از این پس بخش خصوصی موظف است از طریق دولت ذغال تولید شده را توزیع کند . عباسعلی زالی سرپرست امور جنگل ها و معاونت امور استان ها در وزارت کشاورزی و عمران روستایی با اعلام این خبر گفت : قبلا سالانه رقمی در حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار تن ذعال تولید می شد که از این مقدار ۱۸ هزار تن آن تولید بخش خصوصی بود و ۶ هزار تن دیگر توسط بخش دولتی تولید می شد اما با توجه به اینکه امسال به علت شرایط جنگی ایجاب می کند مقدار تولید ذغال بیشتر شده و احیانا از سوء استفاده ها جلوگیری شود تصمیم گرفته شد امسال تولید بخش دولتی افزایش یابد و همچنین توزیع ذغال توسط دولت انجام شود . (۴)

تایید همه جانبه جمهوری اسلامی از طرف سوریه

در ادامه سفیر سوریه اظهار داشت: ما این جنگ را محکوم کرده و با آن مخالفت کرده ایم و گفته ایم تنها کسی که از این جنگ بهره برداری می کند صهیونیزم و آمریکا است و این چیزی است که برای دنیا هم واضح است .

وی ادامه داد : شکی نیست که انقلاب اسلامی ایران در مناطق عربی تاثیر بسیار داشته است دولت سوریه خط جمهوری اسلامی ایران را که نه شرقی و نه غربی است تائید کرده است همچنین انقلاب اسلامی حرکت های آزادیبخش دنیا را موج داد نه فقط حرکت های اسلامی بلکه همه حرکت های مستضعفین جهان را .(۵)

اسدالله لاجوردی اظهارات قطب زاده را تکذیب کرد

اسدالله لاجوردی دادستان انقلاب تهران پس از پایان چهارمین جلسه محاکمه سعادتی در جمع خبرنگاران گفت : ادعای قطب زاده در مورد آزادی به فرمان امام کذب است و ایشان به قید وکالت و با معرفی برادرشان به عنوان کفیل از زندان آزاد شده اند . لاجوردی در باره فشارهایی که منتهی به آزادی قطب زاده شد نیز گفت : این فشار ها از جانب لیبرالها انجام گرفته است و ما دلمان نمی خواست که جامعه در شرایط فعلی دچار تشنج شود لذا به احترام جامعه حاضر شدیم تا آقای قطب زاده بروند تا در شرایط مناسب به دادگاه احضار شوند.(۶)

برداشتن تحریم ها پس از آزاد شدن گروگان ها یکی از وعده های دروغ آمریکا بود که در طول سالیان پس از انقلاب به وضوح اثبات شد . آمریکا نه تنها اموال مسدود شده ایران را پس نداد بلکه روز به روز بر شدت تحریم ها علیه ملت مسلمان ایران افزود و آیا به چنین دشمنی می توان اعتماد کرد که دروغ زیر بنای تعاملات او با دیگر کشورها است ؟!

رادیو صدای آمریکا : شرایط ایران را رد نکرده ایم

رادیو صدای آمریکا در گزارشی تاکید کرد دولت کارتر پاسخ خود را به شرایط مجلس ایران برای آزادی گروگان ها که هفته پیش توسط مجلس شورای اسلامی ایران اعلام شد آماده کرده و به الجزیره فرستاده است . در این گزارش آمده است : وارین کریستوفر نماینده ویژه آمریکا اعلام کرده است که شرایط ایران را رد نکرده ایم.

مجلس شورای اسلامی خواستار این شده است که آمریکا در امور ایران دخالت نکند ، دارایی های ایران را از توقی خارج کند ، کلیه دعاوی خود را علیه ایران پس بگیرد و سرانجام دارایی شاه سابق ایران را به دولت جمهوری اسلامی ایران پس دهد . بر اساس گزارش صدای آمریکا دولت این کشور تاکید کرده است که قصد دخالت در امور ایران ندارد و تصمیم دارد تحریم های ضد ایرانی را پس از آزادی گروگان ها خاتمه بخشد . (۷)

دعوت آیت الله حکیم از ملت عراق برای قیام

آیت الله سیدمحمدباقر حکیم در پیامی به ملت عراق، آنها را از اطاعت از دستورات صدام برحذر داشت. آیت الله حکیم ضمن تجلیل از امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران از مردم عراق خواست از تمام کوشش خود برای براندازی نظام طاغوتی صدام بهره گیرند.(۸)

اعتصاب غذای دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا

براساس گزارشات رسیده از واشنگتن انجمن اسلامی دانشجوان مقیم آمریکا و کانادا در پاسخ به پیام آیت الله منتظری مبنی بر شکستن سکوت سازمان های بین المللی در مورد مسائل جاری در ایران از امروز برنامه اعتصاب غذا را آغاز کرد.(۹)

اولاف پالمه مامور میانجیگری میان ایران و عراق شد

کورت والدهایم دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد اولاف پالمه نخست وزیر سابق سوئد و رهبر سوسیالیست های مخالف به عنوان نماینده ویژه برای هموار کردن راه برای مذاکره صلح بین ایران و عراق منصوب شده است . والدهایم انتصاب مذکور را طی نامه سرگشاده ای به اطلاع سرآنتونی پارسونز رئیس شورای امنیت رساند. حبیب شطی دبیر کل کنفرانس اسلامی نیز گفت که پیشنهاد کرده است که کمیته مخصوصی متشکل از روسای ۶ کشور اسلامی تشکیل شود تا راه های خاتمه جنگ را مورد بررسی قرار دهند . شطی پس از دیدار با رئیس جمهور فرانسه با اعلام این خبر گفت : عراق این پیشنها را پذیرفته و ایران نیز آن را رد نکرده است و من امیدوارم که جواب مثبتی دریافت کنم . وزیرخارجه کوبا نیز طرحی ۵ ماده ای برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق ارائه کرده که هنوز مفاد آن منتشر نشده است. (۱۰)

کشته شدن ۱۰۰ نفر از مردم یک روستای کردستان به دست ضد انقلاب

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد در اثر درگیری هایی که بین گروه های کومله ، رستگاری و دموکراتها صورت گرفت ۱۰۰ نفر از اهالی یک روستا کشته شدند . کشته شدگان از اهالی یکی از روستاهای سنندج بودند که در میانه درگیری این گروه ها گرفتار شده و به شهادت رسیده اند . (۱۱)

پی نوشت :

۱- روزنامه اطلاعات ۲۲آبان صفحه ۲

۲- اطلاعات ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۴ ، سخنان محمد رضا سعادتی در دادگاه حاوی نکات بسیار مهمی است . کلمه به کلمه این سخنان تاریخی و قابل استناد برای محققین و پژوهشگران تاریخ معاصر می تواند باشد. سعادتی ابتدا جاسوسی را معنا می کند تا به خیال خود را از اتهام جاسوسی مبرا سازد . او چهار مشخصه را برای یک جاسوس بر می شمرد مخالفت با نظام حاکم منتخب مردم ، ارائه اطلاعات حساس ، منتفع شدن بیگانه و اطلاع از جاسوسی . این چهار مولفه را اگر بخواهیم در مورد سعادتی مورد کنکاش و بررسی قرار دهیم می بینیم که ۱- سازمان مجاهدین خلق و یا بهتر بگوئیم منافقین در جهت ضدیت با نظام جمهوری اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب دست به فعالیت های زیر زمینی از جمله جاسوسی برای بیگانگان و نیز ایجاد درگیری و اختلاف در شهرها زده بود . اقدام سعادتی در ارتباط گیری با سفارت شوروی را باید در این راستا ارزیابی کرد . ۲- طبیعی است که سفارت شوروی بدون انگیزه قبلی و بدون هیچ چشمداشتی با سعادتی رابطه برقرار نکرده است سفارت شوروی می داند که سعادتی به عنوان عضو برجسته سازمان مجاهدین ارتباطاتی با برخی از ارکان نظام در بدو پیروزی انقلاب دارد و این سازمان هنوز حامیانی در بدنه دولت دارد از این رو این رابطه برقرار می شود که در ازای دریافت اطلاعات مهم برخی اطلاعات غالبا غیر حساس که به ضرر سفارت شوروی و دولت این کشور در ایران نباشد در اختیار سعادتی قرار گیرد . و طبیعی است که سعادتی قدرت راستی آزمایی اطلاعات دریافتی از سوی سفارت شوروی را ندارد . در نتیجه مشخص می شود که سعادتی در ارتباط با سفارت شوروی و عنصر این سفارتخانه اطلاعاتی را رد و بدل کرده است که خود بدان معترف است ۳- منتفع شدن بیگانه نیز در ذات خود این اقدام نهفته است سفارت شوروی بی آن که نفعی از این رابطه ببرد هرگز دست به اقدامی چنین خطرناک که در صورت افشا باعث آبروریزی می شود نمی زند و در این زمینه نیاز به توضیح بیشتر نیست و به قول منطقیون به محض تصور این منتفع شدن اثبات می شود . ۴- چهارمین عنصر تعریف سعادتی از جاسوسی همان اطلاع از این اقدام است و طبیعی است که وقتی یک شخص غیر مسئول با یک سفارتخانه خارجی ارتباط برقرار کرده و اطلاعات رد و بدل می کند مرتکب جاسوسی شده است هر چند نام دیگری بر این اقدام بگذارد و یا خود را به جهل بزند . از سوی دیگر هر چند ماهیت جمهوری اسلامی ماهیتی ضد آمریکایی بوده و هست ولی هرگز جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف خود حاضر نبوده و نیست به یک قدرت باج دهد تا در مقابل قدرت دیگری مقاومت کند ! شعار اساسی جمهوری اسلامی من البدو الی الان نه شرقی و نه غربی بوده که این شعار در استقلال همه جانبه ایران تجلی یافته است . از بخش مقدماتی که بگذریم به این سخن سعادتی می رسیم که جاسوسی در همه فرهنگ ها امری مذموم است و شخص جاسوس که علیه کشورش دست به جاسوسی می زند منفور همه ملت ها است و از این جمله نقبی می زنیم به عملکرد سازمان مجاهدین خلق در طول دفاع مقدس که اعضای این سازمان این بار نه به صورتی غیر آشکار که نیاز به ادله برای اثبات آن باشد که عیان دست به جاسوسی علیه کشورشان زدند و اطلاعات به دست آمده را در اختیار دولت صدام گذاشتند . سخن گفتن در این رابطه مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد که بسیاری از پژوهشگران دست به آن زده و به بررسی نقش منافقین در جاسوسی به نفع صدام در طول دفاع مقدس و پس از آن پرداخته اند . پژوهشگران به عنوان نمونه می توانند به کتاب خوابگردها نوشته دکتر صفاء الدین تبرائیان مراجعه کنند . در این کتاب اسناد جاسوسی منافقین برای صدام در طول دفاع مقدس به صورت مستند مورد کنکاش قرار گرفته است . منافقین حتی پیش از سفر به عراق که خود را به صورت در بست در اختیار صدام قرار دادند زمانی که در ایران حضور داشتند و خط و خطوط هنوز به صورت عیان مشخص نشده بود دست به جاسوسی به نفع عراق زده بودند . یاسر دهقانی پژوهشگر و کارشناس و محقق ترور و تروریسم در این زمینه می گوید : … در یکی از جبهه‌ها نیروهای سازمان در سنگر خود توسط نیروهای ارتش محاصره شده و همه عکس‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده آنها ضبط شد که بعدها معلوم شد این عکس‌ها و اطلاعات بسیار فراتر از یک حرکت تبلیغی است و به نوعی به جاسوسی و خروج اطلاعات شباهت دارد! منافقین نیز در واکنش به این اتفاق همچون همیشه دست بالا را گرفته و نیروهای ارتش را به کارشکنی و تلاش برای جلوگیری از حضور منافقین در جبهه‌ها متهم کردند. جالب اینجاست که در اسناد و مدارک به دست آمده از مقر یا همان خانه تیمی منافقین در جبهه(!) موقعیت نیروهای ارتشی ایران، نقاط قوت و ضعف جبهه خودی و بسیاری اطلاعات مهم و پنهان به دست آمد که خیلی به درد ارتش عراق می‌خورد. رک جوان آنلاین ، ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ ، سایر اقدامات منافقین در طول سالیان طولانی پناهندگی به آمریکا و غرب از حوصله این نوشتار خارج است ولی به حق می توان گفت که فاحشه گری سیاسی شیوه منافقین در جاسوسی است روزی برای شوروی جاسوسی می کردند ، روزی برای صدام و امروز برای آمریکا و غرب و آن چه برای این سازمان مهم است بقا و دوام در عرصه معادلات جهانی است که بی شک در این مهم نیز با شکست خفت باری رو به رو شده اند ،..

۳- نماینده پاپ می گوید در کرمانشاه گروهی اقلیت مسیحی زندگی می کنند و سپس از بمباران این شهر به شدت اظهار نگرانی می کند ! هر چند این نگرانی برای در خطر بودن جان گروهی هم کیش اهمیت داشته و قابل تقدیر است ولی سوالی که می توان از نماینده پاپ پرسید این است که آیا برای شما کشته شدن و شهادت هزاران انسان بیگناهی که اتفاقا هم کیش شما هم نیستند اهمیت ندارد ؟ بعد از آن که سفارت آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تسخیر شد پاپ نماینده ویژه خود را به ایران فرستاد تا امام خمینی را قانع کند که جاسوسان آمریکایی آزاد شوند بی آن که پاپ بخواهد کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا را به خاطر حمایت از یک جنایتکار مورد بازخواست قرار دهد و یا از دولت آمریکا به خاطر جنایات بی شمار در حق ملل مظلوم جهان سوال بپرسد . این برخوردهای دوگانه روحانیت مسیحیت را با چالشی عظیم مواجه ساخته است چالشی که نشان می دهد آنها بر عکس ادعای انسان دوستی تنها انسان هایی را دوست دارند که هم کیش آنها باشند ...!

۴- اطلاعات ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۲ ، ایران پس از پیروزی انقلاب و در شرایطی که جنگ به کشورمان تحمیل شد در ابتدایی ترین امور و مایحتاج کشور دچار مشکلات اساسی بود . جنگ نیز مزید بر این مشکلات شده بود به صورتی که ذغال تولیدی کشور نیز باید سهمیه بندی می شد و یا نظارت دولت بر تقسیم آن ضرورت داشته و خبر مربوط به آن و یا بالا و پائین رفتن اندکی تولید ذغال در کشور به تیتر صفحه یک روزنامه ها بدل می شد در آن شرایط کشورمان دست تسلیم در مقابل ابرقدرت های گرگ صفت جهانی به بالا نبرد و مقاومت کشور را به پیروزی رساند . امروز سالها از آن دوره می گذرد ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و در بسیاری از مایحتاج کشور به استقلال رسیده است ... صحبت امروز کشور و بحران امروز کشور کمبود ذغال نیست بلکه انرژی هسته ای و تکنولوژی های روز جهان است فناوری هایی که دشمنان را به تحیر واداشته است . ایران در طول ۳۴ سال گذشته راه های نرفته بسیاری را طی کرده است و از آن روزهای احتیاج به این روزهای استقلال رسیده است ...

۵- اطلاعات ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۴

۶- اطلاعات ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۷- اطلاعات ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۲ ، برداشتن تحریم ها پس از آزاد شدن گروگان ها یکی از وعده های دروغ آمریکا بود که در طول سالیان پس از انقلاب به وضوح اثبات شد . آمریکا نه تنها اموال مسدود شده ایران را پس نداد بلکه روز به روز بر شدت تحریم ها علیه ملت مسلمان ایران افزود و آیا به چنین دشمنی می توان اعتماد کرد که دروغ زیر بنای تعاملات او با دیگر کشورها است ؟!

۸- اطلاعات ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۲

۹- روزنامه اطلاعات ۲۱ آبان صفحه ۳

۱۰- کیهان ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۱۰

۱۱- کیهان ، ۲۱ آبان ۱۳۵۹ ، صفحه ۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *