پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

علائم بیماری ناشی ازآلودگی هوارابشناسید

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 324854
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه موج غیرعادی مراجعه بیماران ناشی از آلودگی هوا به بیمارستانهای تهران را نداشته ایم،گفت: علائم بیماری ناشی از آلودگی هوا نیز شامل سوزش چشم، تنگی نفس و تشدید آسم در بیماران است.
به گزارش جهان، سید علی جمالیان در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت مراجعات بیماران ناشی از آلودگی هوا به بیمارستانهای تامین اجتماعی تهران اظهار داشت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد ولی براساس گزارشات تاکنون مراجعات زیادی به دلیل بیماری ناشی از آلودگی هوا نداشتیم. ولی با این وجود تمام بیمارستانهای تامین اجتماعی در آمادگی کامل برای ارائه خدمات به اینگونه بیماران هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موج غیرعادی برای مراجعه به بیمارستانهای تامین اجتماعی ناشی از آلودگی هوا نداشتیم، عنوان کرد: بیشترین توصیه به افراد بخصوص بیماران قلبی و ریوی آن است که حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند ولی اگر کار ضروری داشتند از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنند و بیشتر از وسایل نقلیه عمومی بهره‌مند شوند.

جمالیان با توجه به تعطیلی مدارس و کاهش ترددها و همچنین نزدیک شدن به مصادف‌های تاسوعا و عاشورا و خارج شدن بسیاری از افراد از شهر تهران بیان داشت: امیدواریم در روزهای آینده هوای تهران پاک‌تر شود.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران به علائم بیماری ناشی از آلودگی هوا نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر این علائم شامل سوزش چشم، تنگی نفس و تشدید آسم در بیماران است.

جمالیان خاطرنشان کرد: بهتر است افراد در چنین روزهای آلوده از دویدن و تحرک شدید خودداری کنند و حتی‌الامکان از بینی نفس بکشند. زیرا مخاط بینی از نظر هوایی بسیار بهتر از دهان است و می‌تواند تا حدودی از ورود ذرات مضر به داخل بدن جلوگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تهران درسال چند روز چنين اتفاقي ميافتد لطفافكري بحال استانهاي مرزي كه غبار كشورهاي همسايه نابودشان كرده بكنند.