کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌ هاشمی‌طبا به مسئولان درباره بلاتر

15 آبان 1392 ساعت 11:59

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی وقت با تاکید بر اینکه حضور بلاتر در ایران روی دیدگاه وی نسبت به فوتبال کشورمان تاثیر کاملا مثبتی دارد، گفت: باید طی مدت زمان حضور بلاتر در ایران به گونه‌ای با وی برخورد شود که او با ذهنیتی مثبت ایران را ترک کند. در این صورت می‌توان خواسته‌های خود را با وی مطرح کرده و حتی به نتیجه دلخواه هم برسیم.


به گزارش جهان به نقل از مهر، مصطفی هاشمی‌طبا با یادآوری اینکه در دوره ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی وقت، ایران میزبان هاوه لانژ، رئیس پیشین فیفا بود، اظهار داشت: وقتی هاوه لانژ به ایران آمد هیچ اطلاعی از ایران نداشت اما طی مدت زمان اقامتش در کشورمان تاثیرات مثبتی زیادی در افتتاحیه بازی‌های کشورهای اسلامی داشت که در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

وی ادامه داد: حتی به خاطر رایزنی‌هایی که با وی داشتیم، کارت بازیکنان تیم ملی فوتبال برای دیدار با استرالیا در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۹۸ فرانسه بخشیده شد و اینگونه تیم ملی فوتبال موفق شد با ترکیب کامل این دیدار را برگزار کند.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به سفر سپ بلاتر، رئیس فیفا به ایران و تاثیری که می‌تواند در چگونگی دیدگاه وی نسبت به فوتبال کشورمان داشته باشد، خاطرنشان کرد: حضور بلاتر در ایران باعث خواهد شد تا وی با فضای فوتبال کشورمان آشناتر شود و از نزدیک ببیند که فوتبال ایران چه امکانات و استعدادهای نهفته‌ای دارد.

هاشمی‌طبا به یک نکته در رابطه با مطرح کردن مسائل مختلف با رئیس فیفا جهت کمک خواستن از وی اشاره کرد و یادآور شد: نمی‌توانیم در این مورد لیست بلند بالایی به بلاتر بدهیم چون نتیجه آن می‌شود که به قول خودمان بگوید ان‌شاالله حل می‌شود اما در نهایت هم هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد. البته باید مسائلی که نیاز است را با وی در میان بگذاریم.

این کارشناس که پیشینه مدیریتی زیادی در ورزش دارد، تاکید کرد: موضوع اصلی و کلی این است که با حضور سپ بلاتر در ایران دیدگاه او نسبت به فوتبال ما اصلاح می‌شود. حتی این حضور می‌تواند به برگزاری جام ملت‌های آسیا در کشورمان هم کمک تاثیرگذاری داشته باشد. به هر حال قرار است رئیس AFC هم همزمان با بلاتر به ایران سفر کند.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک که با رادیو ورزش گفتگو می کرد خاطرنشان کرد: در کل اینکه شاید حضور بلاتر در ایران نتواند به مراودات بین‌المللی ما کمک صددرصدی کند اما قطعا این حضور که نوعی حرکت فرهنگی به حساب می‌آید، می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش تعاملات ما داشته باشد. چه بسا به برگزاری دیدارهای دوستانه برای تیم ملی فوتبال در راه آماده سازی حضور در جام‌جهانی برزیل هم کمک کند.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه حالا که میزبان سپ بلاتر هستیم شاید بتوان در قالب برخی پروژه‌های فیفا امکاناتی از وی گرفت، اظهار داشت: زمانیکه در IOC فعالیت داشتم، بلاتر هم بود. صندلی او درست کنار من قرار داشت و به این واسطه شناخت نسبتی از شخصیت بلاتر پیدا کردم به خصوص اینکه مسائل مختلف را با او در میان می‌گذاشتم و با هم در موارد مختلف همفکری می‌کردم. در کل اینکه من بلاتر را آدمی منطقی دیدم. نوع نگرش وی می‌تواند به ما کمک کند.

وی با تاکید بر چگونگی برخوردها و میزبانی از بلاتر طی مدت زمان کوتاهی که در ایران به سر می‌برد، تاکید کرد: طی این مدت اگر به گونه‌ای با بلاتر برخورد شود که او با ذهنیتی مثبت ایران را ترک کند، می‌توانیم به واسطه این ذهنیت خواسته‌های خود را با وی مطرح کرده و حتی به نتیجه دلخواه هم برسیم. در کل اینکه حضور بلاتر در ایران روی دیدگاه وی نسبت به فوتبال کشورمان تاثیر کاملا مثبتی دارد اما نباید برنامه‌های وی طی مدت حضور در ایران را فقط به فوتبال معطوف کنیم.

عضو پیشین کمیته بین‌المللی المپیک با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که بلاتر از دیگر امکانات تهران و به خصوص مناطق زیبا بازدید داشته باشد، ادامه داد: طرز فکر ساماش زمانیکه که به ایران سفر کرد با روزیکه قصد ترک کشورمان را داشت، خیلی فرق کرد. وقتی به ایران آمد گویا وارد یک دنیای دیگر شده بود اما موقع بازگشت دیدگاهش صد در صد تغییر کرده بود. ژاک روک هم همین شرایط را داشت.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با تاکید بر اینکه نباید فقط در دفاتر میزبانی از بلاتر را انجام دهیم، تصریح کرد: قطعا بلاتر دفاتر شیک‌تر و زیباتر از ایران را در خیلی دیگر از جاهای دنیا دیده است. باید او را ببریم تا از امکانات زیبای تهران بازدید داشته باشد. مانند زمانیکه رئیس کمیته المپیک ایتالیا به ایران آمد. آن زمان شرایطی را فراهم کردیم تا وی که همزمان رئیس کمیته المپیک اروپا هم بود، از جاهایی مانند درکه دیدن کرد. این کار برای او خیلی جالب بود به خصوص اینکه توانست با برخی همشهری‌های ارامنه هم صحبت‌هایی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه‎‌هایی باعث تغییر مثبت دیدگاه مهمانان خارجی خواهد شد، خاطرنشان کرد که مجموع این مسائل کمک می‌کند تا تصمیمات آینده مهمانان خارجی که به ایران سفر می‌کنند، مانند بلاتر به سود ایران باشد.

مصطفی هاشمی در پایان این بخش از صحبت‌های خود به برنامه پیش‌بینی شده برای دیدار سپ بلاتر با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: برای فردی که مهمان خارجی به حساب می‌آید، انجام این کار تاثیر روحی خوبی داشته و در تصمیم‌گیری‌های آینده او هم موثر خواهد شد. به هر حال باید با خاطره‌ای خوش ایران را ترک کند.


کد مطلب: 323823

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/323823/توصیه-هاشمی-طبا-مسئولان-درباره-بلاتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com