جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خطر در بیخ گوش مدیران عامل بانک‌ها

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 323603
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در جلسه روز گذشته این ستاد مقرر شد تا چگونگی رسیدگی به معوقات بانکی یکی از شروط ماندن و یا برکناری رؤسا و مدیران عامل بانک‌‌ها باشد.
به گزارش جهان، عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه روز گذشته این ستاد، گفت: در جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که با حضور وزرای اطلاعات، دادگستری و اقتصادی و نیز رئیس سازمان بازرسی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس برگزار شد، موضوع معوقات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، به بانک مرکزی مأموریت داده شد تا سازوکار لازم برای وصول معوقات بانکی را در اولین فرصت فراهم کند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: در یکی دیگر از بخش‌های جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر مسئولیت‌پذیری بیشتر رؤسای بانک‌ها در قبال معوقات بانکی تأکید و قرار شد که تمامی بانک‌ها از طریق بانک مرکزی میزان معوقات‌شان را اعلام کنند.

یوسفیان‌ملا در ادامه به بخش دیگری از جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره و تأکید کرد: در این جلسه قرار شد تا مدیران عامل بانک‌ها در قبال معوقات بانکی پاسخگو باشند. البته قرار شد که چگونگی رسیدگی به معوقات بانکی یکی از شروط ماندن و یا برکناری مدیران عامل بانک‌ها در سمت‌‌هایشان باشد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس همواره در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور جدی وارد عمل شده و همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های ذیربط داشته است که این بار نیز آمادگی خود را در جهت همکاری با بانک مرکزی به منظور فراهم کردن سازوکارهای لازم برای کاهش و جلوگیری از افزایش معوقات بانکی اعلام می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *