جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۱

جنتی: فیس بوک باید رفع فیلتر شود/ تعلیق وام خبرنگاران

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 323596
وزیر ارشاد در حاشیه مراسم نخستین نشست فعالان رسانه‌های دیجیتال گفت: نه تنها فیس‌‌بوک باید قابل دسترسی باشد بلکه قید "غیرقانونی" برای سایر شبکه‌های اجتماعی نیز باید برداشته شود.
جنتی: فیس بوک باید رفع فیلتر شود/ تعلیق وام خبرنگاران
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی جنتی شب گذشته و در حاشیه نخستین نشست فعالان رسانه‌های دیجیتال درباره اینکه فیلترینگ فیس‌بوک برداشته می‌شود یا خیر؟ گفت: موضوع رفع فیلتر فیس‌بوک مربوط به کمیته فیلترینگ می‌شود و این مجموعه هم مستقیما زیر نظر این وزارتخانه نیست و تنها یک نماینده در این کمیته دارد.

وی ادامه داد: برای بررسی این موضوع باید با اعضای این کمیته صحبت کنیم که نه تنها فیس‌‌بوک بلکه سایر شبکه‌های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشد و قید غیرقانونی برداشته شود.

او در مواجهه با سوال دیگری مبنی بر اینکه وام مسکن خبرنگاران که در دولت گذشته وعده داده شده بود، در چه مرحله‌ای قرار دارد؟، نیز عنوان کرد: فعلا در این باره نمی‌توانیم قولی بدهیم چرا که از گذشته تعهدات بسیار زیادی بر عهده صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران گذاشته شده و دیون زیادی دارد که دولت برای پرداخت دیون گذشته دچار مشکل شده است.

جنتی خاطر نشان کرد:این صندوق، ۶۰ هزار خانوار از قشر هنرمندان و نویسندگان را تحت پوشش قرار می‌دهد و با توجه به بار مالی بسیار زیاد وام مسکن خبرنگاران را، به طور حتم در این دوره نمی‌توان به انجام رساند؛ البته اگر در گذشته وعده‌ای داده شده باید از همان‌هایی که این وعده را دادند، موضوع را جویا شد.

وزیر ارشاد درباره مشکلات قضایی ایجاد شده برای انتشار مجدد روزنامه‌های هم‌میهن و نشاط نیز یادآور شد: وزارت ارشاد وظیفه حمایت از مطبوعات را دارد و حتی با اینکه در هیات نظارت بر مطبوعات در اقلیت قرار داریم اما سعی می‌کنیم از مطبوعات حمایت کنیم و قطعا چالش‌های پیش‌ روی هم‌میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می‌‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز تحرکات پوپولیستی از نوعروشنفکر مآبی
البته چیزیهم نمیشه چون الان دولت دست فتنه گراس و تو فیس قراره هی مچرکم برای هم در وکنن!
Iran, Islamic Republic of
هر دو حرفش درسته چرا خبرنگارا باید وام جدا داشته باشن؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه . کشورهای اروپایی مثل آلمان و ایتالیا و جدیدا چین و روسیه هم برای حفظ حریم خانواده ها و حفظ امنیت داخلی خودشون برای فیس بوک محدودیت گذاشتن و تازه ما میخواهیم فیلتر رو برداریم!!
بازم روحانی مچکریم
هههه الان بزرگ ترین مشکل فرهنگی کشور در نظر اقایون فیس بوکه. انشالله تعالی رفع فیلتر شه تمام مشکلات فرهنگی کشور حل خواهد شد و طلاق به نصف کاهش خواهد یافت و خیانت صفر میشه

از اینا انتظاری نیست به حال مجلسی افسوس بخوریم که بیش از دویست و سی رای به همچین ادمی دادن
Iran, Islamic Republic of
کاش آقای جنتی حداقل 5 تا حسن برداشتن فیلتر فیس بوک رو میگفتند تا ما هم به این نیاز ضروری ملت پی ببریم !!!
نمایندگان محترم مجلس دبیر محترم شورای نگهبان را از این آقازاده رها کنند! مهدی خزعلی دیگری در حال ظهور است
ویسی
چرا شما به آسان شدن مسیر نفوذ نرم دشمن در جامعه و آزاد شدن ابزارهای جاسوسی رسمی تا این اندازه اهمیت می دهید آقای وزیر؟ در حوزه شما همه مشکلات مردم برطرف شده فقط مانده فیس بوک بازی؟!
United Kingdom
واقعا فیلتر کردن فیسبوک خیلی کار مسخره و غیر منطقی هستش.
چرا رفع فیلتر بشه؟
فیس بوک یک شبکه جاسوسی است. که این جاسوسی هم بیشتر برای کشورهای مسلمانه

روسیه تو کشورش دوماهی هست که فیس بوک رو فیلتر کرده به خاطر همین جاسوسی ها، اونوقت کشور ما بیاد رفع فیلتر کنه؟
مجتبی
United States
ای پسر جنتی..............فاین تذهبون؟
Iran, Islamic Republic of
فيسبوك را فيلتر نكنيد لطفا اعمل خودتان را فيلتر كنيد تا با نباشد در فسيبوك چيزي بنويسند ادمي كه پاك باشد نه از فيسبوك نه از هيچ رسانه ای نمي ترسد